Ontmoeting 18 van 26 in de richting van mijn boek: Mekkermans

En voor deze ontmoeting ging ik naar een provincie waar ik al vaker op een hei gewandeld heb.
Echter dat ik een verbinding zou voelen met mijn familie, daar kwam ik pas achter toen me deze vraag werd gesteld.
Wie ga je bezoeken na deze workshop “Schrijven en schapen”?
Werd deze ontmoeting ook nog een verrassingsbezoek van mij aan een familielid in Almere.

Ik had me dus aangemeld voor 14 juli om mee te doen aan “schrijven en schapen” met Zinexprez.
Dat leverde me veel stof tot nadenken op.
Het werd weer een ervaring waarbij ik met name met mijn zintuigen kon en mocht werken.
En met dank aan eerdere ontmoetingen kon ik nu ook beter bij die zintuigen blijven zonder er gelijk een heel verhaal aan op te hangen.

Aan het eind van de workshop werd me gevraagd een dialoog te schrijven over wat ik die dag gezien, geroken, geproefd, gehoord, gevoeld en gedacht had.
Het schaap (een Drents Heideschaap) in deze dialoog is genaamd Mekkermans en het is niet echt een mals type 🙂
De dialoog tussen een schaap en een herderhond, zoals ik die noteerde:

Ik lig hier even op de grond, onder de boom in de koelte van de schaduw.
Het is de bedoeling dat je net als de andere schapen naar de overkant gaat.
Is daar dan sappig gras waar ik enthousiasme voor kan opbrengen? Hier hebben ze steeds ruzie en mekkeren die mannen met hun hoorns me de oormerken van mijn hoofd.
Zeg moet ik even laag bij de grond in één van je vier poten bijten? Hoor de herder geeft het fluitsignaal, het is de bedoeling dat we naar de overkant gaan.
Hmmm, je denkt echt zoals de natuur het betaamt, ik zal in beweging komen.
(Sluit aan bij de rest van de kudde om over te steken naar de nieuwe mobiele kraal).

Wat is dit toch een ongelijk pad, volgens mij prikte er net een steentje in mijn hoef.
Die zon brandt op mijn kale, droge huid.
Hier, daar heb je sappige verse halmen om te grazen en nu gewoon weer kuddegedrag vertonen. Als iemand deze dialoog opvangt zijn we het haasje en worden we meegenomen naar iemand van de mediastad.

Ik vond het weer een heel fijn “kunstenaarsuitje” en zo grappig dat ik in januari die 26 ontmoetingen richting mijn boek me voornam zonder te weten dat ik deze vanaf maart ook zou gaan gebruiken als kunstenaarsuitjes.
Waardoor ik van de 18 ontmoetingen in de richting van mijn boek er nu ook 13 heb genoteerd als kunstenaarsuitje.
Dubbel van genoten dus ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Ontmoeting 18 van 26 in de richting van mijn boek: Mekkermans

  1. Fijn dat de Kunstenaarsuitjes nav mijn ‘The Artist’s Way – online cursus’ http://joytimefactor.com/the-artists-way bijdragen aan het ontstaan van jouw boek ❤

  2. Melody zegt:

    Mooi te zien hoe je geniet van je reis. Is je van harte gegund dus blijf dat vooral doen.

  3. Margreet zegt:

    Wat heerlijk om te lezen. Je geniet, ook van de ontmoeting met de woorden 🙂

Plaats een reactie