Pijnlijke herinnering

Tussen hoop en vrees
Uitzending van het tv-programma Vermist
Staand in de keuken, hoor ik Jaap Jongbloed zeggen “…
Staan vandaag stil bij de volgende vermissingen.
Een man, voor het laatst gezien in het Vondelpark ..
Naar de tv-studio gekomen, zijn zus”.
Hoor dit vaag, met mijn hoofd in de koelkast.
Opeens hoor ik de stem van mijn tante.
Op tv spreekt ze over haar vermiste broer.
Parkeer datgene waar ik net nog mee bezig was.
Een vermissing, deze houdt me jaren in zijn greep.
Niet weten waar deze of gene gebleven is.
Vermist, kijk naar ze uit!
Raadsels onopgelost, onzekerheid troef.
Een auto en zijn chauffeur onvindbaar
Een bericht ineens; de auto is met zijn chauffeur in het water gevonden!
Spoorloos, jarenlang, dat is een hel op aarde.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Pijnlijke herinnering

  1. gewoonanneke zegt:

    Iemand verliezen is al een tragedie maar niet weten wat er mee gebeurd is dat lijkt me inderdaad verschrikkelijk.

Plaats een reactie