Vertragen en focus

Het liefst had ik zoveel mogelijk ballen in de lucht.  Nu is er de focus op één per keer.
Het team dat me helpt met mijn herstel heeft al eens letterlijk met ballen naar me gegooid om me er op te wijzen dat ik ze toch wel graag allemaal wil bewaken.

Planning, nou die was er om genegeerd te worden. En drie taken per dag, ach met wat kunst en vliegwerk werden dat er meer.  Er staat niet bij dat er per taak niet een heel alfabet aangehangen mag worden..

U vroeg het Min en het werd gelijk gedaan. Of anders door Meer.

Nee, nee zeggen is niet makkelijk.
Het gemakkelijkste is dat eigenlijk nog wel om dat te zeggen tegen de dagelijkse koekjes die me worden aangeboden.

Langzamerhand lukt steeds meer. Van wel willen, maar niet kunnen is het nu wel kunnen maar bewust niet willen.

Want niet alles is vandaag noodzakelijk of hoogst gewenst. Soms is het ook de rest en kan het dus wachten.

En mijn team dat me begeleidt heeft leuke opdrachten (naast het ballenspel):
1 taak per dag, die heb ik dus maar uitgevoerd toen ik nog geen 4 uur therapeutisch aan het werk was. En sinds ik vorige week bijhoud hoe het met mijn energiepeil gesteld is wissel ik voor- en achtergrondwerkzaamheden beter af.

De focus ligt nu op een veel lagere versnelling thuis en op het werk.
Vorige week merkte ik op dat ik weer in een te hoge versnelling liep, de oplossing was om mijn nieuwe schoenen aan te trekken. Dat werkte wel.

Bewust vertragen het is een heel proces en nee de focus wil ook wel eens afdrijven.
Zolang ik me daar bewust van ben, dan ben ik al een heel eind op dreef.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Vertragen en focus

  1. Melody62 zegt:

    Je beschrijft het perfect….. het weten, het kunnen, het willen, het weigeren…..
    Het toepassen is verhaal nr. 2 ….. en dat lukt ook met goede wil en gelukkig beschik jij daar wel over.

    Echter…verlies nooit uit het oog dat “nee” en “egoïsme” er minstens net zo graag mogen zjin als hun tegenoverstellingen. Zet jezelf op de 1e plaats en daarna de rest op de juiste volgorde. Pas als je het beste met jezelf omgaat kun je al het andere ook naar ‘beste’ invullen en verantwoorden.

  2. tagrijn zegt:

    Daar is heel wat wilskracht voor nodig. Hopelijk lukt het je om met enige vertraging je dingen te doen.

  3. smijling zegt:

    focus op het geloof
    hoop dat ik het woord goed heb gebruikt

Geef een reactie

