Spectraal (en waarom had ik geen) zin

Hallo ik ben Spectraal zei ze op twitter tegen me en hé we woonden niet zover bij elkaar vandaan, dus een bezoek op haar bedrijfsadres was zo gemaakt.

Hoe ontmoet je iemand en waarom maak je bepaalde keuzes om de ene wel en de ander niet te (willen) ontmoeten of zoals in het geval van Spectraal en Reismeermin de ontmoetingen vooral via twitter of facebook bij te houden?

Via twitter zorgde ze er dan wel weer voor dat ik meeging naar een introductie avond mediteren, waardoor we elkaar in ieder geval via deze “sport” weer echt tegen kwamen.

Spectraal besloot de wateren waaraan ik wil verblijven achter zich te laten en op Bonaire te gaan wonen. (Ik ben nog steeds jaloers op haar..)

Begin dit jaar las ik op facebook dat ze weer even naar huis (Nederland)  was gekomen.
En voordat ik over een echte ontmoeting kon gaan dromen las ik daar ook haar overlijdensbericht.

Haar uitvaart werd het eerste dit jaar waar ik bewust vanuit mijn intuïtie van zei, nee dat is niet goed voor me. Op dit moment heb ik al een aardige verzameling van zaken waar ik (tijdelijk) nee tegen zeg, wat ik helemaal niet aardig van mezelf vind.

Ik probeerde nog wel mezelf aan te sporen om te blijven schrijven na haar overlijden.
6 x lukte het me om iets te plaatsen en sinds mei ligt mijn beste medicijn, mijn schrijfschrift, onaangeraakt aan de kant.

Maar Spectraal is de eerste die me zou zeggen dat ik nergens spijt van moet hebben.
Volgens haar was het leven eeuwigdurend, kijk maar zei ze naar de  lemniscaat.

Na 7 maanden trail & error heb ik er dan toch iets over kunnen schrijven.
Het voelt nog onwennig, alsof ik niet meer kan begrijpen wat de impact van woorden kunnen zijn. Zelfs als ze (nog) niet zijn geschreven of uitgesproken, laat staan gezongen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Spectraal (en waarom had ik geen) zin

  1. Melody62 zegt:

    Oef wat herkenbaar is jouw strijd…. en wat kom ik daar de laatste tijd veel mee in aanraking waardoor het besef ‘ik ben dus echt niet de enige die strijd met het leven’ steeds weer bevestigd wordt en de motivatie om het ‘anders te willen gaan doen voortaan’ ook telkens gevoed wordt.

    Al zag ik er nog zo tegenop, al duwde de huisarts en de fysio me nog zo vaak in zijn richting, hoe zeer ik me er ook tegen heb verzet… .op zeker moment realiseerde ik me dat ik Jos nodig had en ben ik toch maar, stijf van de angst evengoed, op hem afgestapt en heb me zover mogelijk open gezet voor hem en zijn adviezen…

    Nu… amper een half jaar verder….dank ik God op mijn blote knieën dat ik hem durfde toe te laten en ook (mede dankzij hem) de lef vond om zijn adviezen op te volgen… Wat ziet mijn leven er toch anders (zoveeeeeeel beter) uit dan 6 maanden (nog maar) geleden…. Ik ben er nog volop mee bezig en helemaal niet van plan het te stoppen noch onderbreken.

    En meis….wat gun ik jou dat ‘licht’ dat hij mij liet, nog steeds laat, zien…

    En met een glimlach constateer ik weer iets dat ons samen en tegelijkertijd bezig houdt… ‘impact’ … ik plaatste er een uurtje terug net een blog over..

    Knuffel!!

  2. ria zegt:

    Sterkte Saskia
    Liefs, Ria.

  3. tagrijn zegt:

    Als je in de put zit moet je ook de hand van iemand die boven de put staat durven te pakken. Je hoeft zoiets zelden alleen te doen.

  4. Melody62 zegt:

    test reactie op woensdag 9 november……

  5. Plato zegt:

    Veel sterkte gewenst.

    Trouwens, het woord spectraal in een invalshoek lijkt me een pittige opgave voor menigeen. Ik zit hier al met een weblogger thee te drinken die echt helemaal van de weg is vanwege dat woord.
    Dus ik adviseer: doe maar wat met kleuren en als je het niet meer weet… dan kun je altijd nog spookachtig schrijven en er een heel eng verhaal van maken.

  6. reismeermin zegt:

    Nou volgens mij spookt het al genoeg op mijn blog, ik kon er niet op.
    En een reactie plaatsen zelf dat keurde het ook al af.. Dus dit is een test

Geef een reactie

