Zwijmelen op zaterdag, so what ..

 

Maandag wordt mijn moeder 72 jaar, so what..
Elke leeftijd, houdt mijn moeder Hilde me al vanaf ik klein ben voor, heeft voor- en nadelen.

Gewoon nu even luisteren naar muziek die mijn ouders me leerde luisteren.
Vroeger vond ik altijd dat mijn ouders maar een hele vreemde voorkeur voor muziek hadden.

Vandaag de dag zou ik zeggen, so what…
Het leverde al prachtige herinneringen op.

En mijn herinneringen zijn niet die van anderen.
Want volgens mijn buurzusje leerde mijn ouders haar naar The Beatles luisteren.
Dat vind (en vond) ze bijzonder. Ik vond juist het luisteren naar de radio met mijn ouders bijzonder op zondag. Ik hoorde daar nooit iemand over op het schoolplein.

En eens kijken waar ik met dank aan zwijmelen op zaterdag nog op een opmerkelijke wijsheid kan komen.

De zin tot nu toe doet mij al lachen, net als de muziek.

Allo, Allo ! So What

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Zwijmelen op zaterdag, so what ..

  1. Marja zegt:

    Alvast van harte gefeliciteerd met je moeder. Dat is nog piepjong, hoor.

  2. Felicidades met je moeder a.s. maandag. Miles Daves is onlosmakelijk verbonden met de tijd van vòòr The Beatles en The Rolling Stones, toen je op de schoolavonden van de HBS jazzbandjes optraden. Af en toe fijne muziek om te beluisteren zoals dit nummer ‘So What’.
    Wij wensen jou een fijn weekend.

    P.S. De stijl van Davis is herkenbaar en origineel en oefent tot op decennia na zijn overlijden invloed uit op jazzmusici. Op een deel van zijn opnamen gebruikte Davis een harmon mute, een type demper waarmee hij het typische timbre creëerde dat tijdens de rest van zijn carrière direct met hem geassocieerd bleef worden.

  3. Melody zegt:

    Gefeliciteerd met je moeder.
    En ja die herinneringen aan de zondag… heb ik ook… languit op de grond liggend bij mijn vader die met zijn bandrecorder in de weer was…

    Mooie keuze hoor…. en ja wellicht zou het goed zijn wat vaker ‘so what’ te zeggen

  4. ria zegt:

    Proficiat met je moeder
    Pracht jazzmuziek van Miles Davis

  5. Mijn moeder is 4 jaar ouder, maar geen Miles Davids via haar gehoord hoor. Dus inderdaad bijzonder. Bijzonder fijn! Heerlijke muziek op de zondagochtend!

  6. Wij luisterden ook altijd op zondagmiddag naar die radio met deze muziek. Niet dat ik er nou zo blij van werd hoor, maar ja dan ben je jong hè.
    Gefeliciteerd met je moeder!
    Uitstekende keuze🙂

    gr Bibje

  7. Heerlijke muziek.
    Mijn zoon en ik kunnen ook zo heerlijk samen muziek luisteren.
    Hij kiest vaak, met zijn 15-jaar, voor de ‘ouwe knakkers’ uit de jaren ’90.
    Mijn muziek dus. En dat vind ik dan weer leuk🙂.
    Net zoals mijn moeder het leuk vond toen ik haar muziek (the stones) voor mezelf op CD ging kopen.

  8. Plato zegt:

    Alsnog van harte gefeliciteerd met je moeders verjaardag. Ha, de Beatles, dat zijn ook mijn favorieten. Met Miles Davis heb ik niet zoveel vrees ik. Ach, so what.

Geef een reactie

