Invalshoek met ondernemende schaduwen

Ik maak me wel zorgen om je, Min.
Ik weet je bent een ondernemende dame.
Maar ik ken je nu 20 jaar, sneeuw je nu niet onder?
Er zitten echt maar 24 uur in een dag.
Daarvan weet je zelf, zou je er meer in rust mogen doorbrengen.
Nee, boeken lezen vind ik niet rustig.
Ik vind dat wegduiken voor dingen die je niet waar wilt hebben.

Schaduwen noem je dat?
Hmmm, en wat zeggen Ann en Patt ervan.
Dat je vlucht voor zaken, en zij kennen je net als ik met je sterke en zwakke kanten.

Hoe zorg je beter voor je zelf in 2016.

Stappen die je al nam:
Stoppen met (een groot deel van het) vrijwilligerswerk.
Vaker pauzes ingelast op je werk
Ber ontslagen (vraag ik me wel af hoe je een virtueel alterego ontslaat..)
De echte hulptroepen weer een kans gegeven.
Niet blijven aanmodderen.

Alleen we spreken dit af Minneke, mijn lief.
Als je een boek leest, dan lees je een hoofdstuk uit en niet in een dag het hele boek.
Nee, nu niet tegensputteren, ik heb het hier niet over vakanties.
Maar er worden geen boeken gelezen na 23.00 uur op werkdagen.
De laptop daarvan ben ik al blij dat die na 21.00 uur niet meer aangaat.
Hoe ben je met die verslaving gestopt?
Van schrijven weet ik dat het je helpt, alleen wel weer wat vrolijker mag dat van toon.

Meer reizen? Hmmm, dat vind ik, dat weet je, een goed plan.
Of ik een blog schrijven onder werktijd in je pauze kan waarderen.
Ehh, Min, pauze op je werk is daar niet voor bedoeld.

En hoezo heb ik mijn eerste blog geschreven.
Volgens mij hoorde je gewoon mijn stem.

Want het enige wat ik echt al tegen je zei is die eerste zin..

(Bron eerste zin: Juan)

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Invalshoek met ondernemende schaduwen

  1. gewoonanneke zegt:

    Nou dit lijkt me een kijkje in de spiegel of ik moet het helemaal verkeerd begrijpen of inschatten😉

  2. Pingback: Invalshoek 2016 | reismeermin

  3. Melody zegt:

    Die Juan weet als 1 van de heel weinigen wat goed voor je is ….blij dat je hem hebt!

    En ja meis…. al hoe moeilijk het ook is.. onmogelijk zelfs lijkt zo af en toe… sta jezelf maar toe je even ***lelijk woord*** te voelen… is altijd beter dan ervoor te vluchten want als het je inhaalt, en dat doet het geheid, dan ga je dubbelhard onderuit!

  4. Marja zegt:

    Lieve en mooie adviezen van je partner.

  5. ria zegt:

    Een goed advies is niet te betalen. Dus….geef Juan maar een dikke pakkerd
    Lieve groetjes, Ria

  6. Plato zegt:

    Dus eigenlijk hebben jullie nu samen een blogje geschreven. Ik zou zijn raad maar ter harte nemen. Een beetje rust kan geen kwaad.

Geef een reactie

