Roadtrip

Onlangs gingen Ria en ik op bezoek bij PLato.
Het was een dag met een gouden rand, heerlijk eten en drinken mede mogelijk gemaakt door gastvrouw Maria en gastheer Plato.

Ria en ik begonnen onze reis vanaf haar huisadres om 8.45 uur. We wisten toen nog niet dat de huisreis zo rond 21:15 uur zou zijn. Maar dat geeft maar aan dat we een hele gezellige tijd hadden.

We kwamen iets eerder dan verwacht aan en Jordy liet ons binnen in het huis, want Maria en Plato waren even naar de Markt. De telefoon ging, maar goed wij namen net zo min op als tuinier, Cornelis Critieck en een Chinees die alleen maar wartaal uitsprak. Wat me wel deed verlangen naar de Chinees die ooit eens deel uitmaakte van Plato’s Managementteam.

Tuinier en ik besloten al heel gauw om Cornelis Critieck met de Chinees op te zadelen, Jordy was de hele dag niet van Ria’s zijde te slaan. Plato en Ria zagen bij terugkomst al snel dat dit een hele goede regeling was.
Want Cornelis kon nou eindelijk eens zijn kritiek kwijt zonder ooit maar een weerwoord te krijgen.
Al heel snel bleek dat de mond van Cornelis te snoeren.

Toen Smijling kwam was Cornelis al weg en bleek de Chinees toch niet zo oosters als gedacht.
Hij meldde ons dat zijn naam Bernadus was en dat hij op verzoek van Tuinier eens zijn stiltemeditatie bij Cornelis had geprobeerd. Hij had geen woord van Cornelis gehoord, hij had aan katten en vissen gedacht.

Ria en ik kregen een rondleiding langs alle schilderijen, boeken, planten die we wilden zien.
En nadat Smijling naar huis was gegaan, gingen Tuinier en Bernardus een wandeling maken naar een tuin die ze beiden wilden zien. Tuinier voor de planten en Bernadus voor de stilte.

Ria en ik gingen samen met Plato en Maria naar een Grieks restaurant.
En na het eten gingen we weer richting onze woonstek.
Ik had Juan al laten weten dat we later thuiskwamen en nadat ik Ria thuis had afgezet, zette ik Deetje weer op haar parkeerplek.

En dat laatste dat vond Juan eigenlijk het meest verrassende aan de hele trip. Want als ik een uitje voor mezelf regel, regel ik er doorgaans ook een ander vervoersmiddel bij. Dit keer niet.

Maria, Plato hartelijk dank voor deze bijzondere dag!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Roadtrip

  1. Melody zegt:

    een gouden randje dat door blogland schittert, mooi zo, en blijven koesteren!

  2. Plien zegt:

    Wat een leuke dag en leuk geschreven.

  3. Plato zegt:

    Namens, Malia, Prato, Colneris Clitieck, Joldy, Tuiniel (Belnaldus ken ik niet hool, zekel glapje van een van de managementreden) bedank ik u haltelijk vool uw reuke stukje en uw bedankjes. Malia en Prato hebben het glaag gedaan en zij hopen vool de toekomst op meel.
    Wernu, u vloeg naal mij (mijn naam is Len Wen Ring, tenminste ars u de L en de R niet dool erkaal haart (en dat doen broggers legelmatig). Ik ben spoolsrags teluggekomen uit Beiing (waal de rucht toch te gool vool woolden was) en zar legelmatig weel op Pratoonrine te rezen zijn.
    Dag Leismeelmin, het was fijn je te ontmoeten.
    Gloetjes aan Juan en zeg maal dat zijn naam bijna de Chinese munt is.

    Len Wen Ring.

  4. ria zegt:

    Een goed verstaander heeft hier maar twee letters nodig.
    Dag Len Wen Ring.
    Groetjes, Ria

Geef een reactie

