Verdelen

Je hebt eters in soorten en maten.
Zo at ik lange tijd met lange tanden.
Waardoor het woord natafelen een heel andere betekenis kreeg.

Katten kiezen personeel dat bij hen past.
De vorige katten waren betere eters.

Nee, moet je nu kijken hoe ik nu het eten aanreik.

Kaatje eet met mate, gewoon alles op zijn tijd.

Tijd? Etenstijd, hap slik bak leeg was het motto van Mossel.
En dan stiekem daarna nog wat brokjes uit de etensbak van Kaatje jatten.
Net als ons vorige kattenstel is ons huidig kattenpaar op dieet gezet.
Kaatje is iets afgevallen, Mossel weegt nu net boven de 4 kg ( twee jaar geleden woog hij er nog 6 schoon aan de haak).

Het dieet heeft succes, alleen hoe gevuld de etensbak ook was, het bleef hap slik leeg bij Mossel
Mossel beweegt het liefst zo min mogelijk, hij is met succes de cursus “vloerkleed” aan het volgen.

Mossel ziet er uit als Hollands welvaren, een goed gevulde theemuts.
Ja, hij is een echte je weet wel kater.

Aan het begin van dit jaar zag ik bij de dierenspeciaalzaak een heel schap met artikelen staan die kunnen helpen om het eten iets moeilijker te maken.

Ik had geen zin om daar heel veel geld aan te besteden. Mossel liet tot nu toe alles wat we voor hem kochten links lieten. En ook Kaatje moest niets van kattenspeeltjes weten.
Met een lampje konden we Mossel dan nog wel aan het bewegen krijgen.

Aan het begin van dit jaar kocht ik dus nu een kattenspeeltje waar eigenlijk kattensnoepjes in gedaan dienen te worden. Alleen onze katten zijn op dieet en krijgen geen snoep voorgeschoteld.
Het is tegenwoordig bal als Mossel eten krijgt, hij rent er achteraan, tikt, pingelt en wordt met mate voor zijn spel beloond.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Verdelen

  1. Plato zegt:

    Elke avond hoor je ze brommen: die bediende van ons verdeelt en heerst maar. Ze solliciteren naar een flinke krab af en toe. Ha, ze spelen met vuur.

    Leuke WE, Min. Graag gelezen.

    OT. Rond 8 mei wordt mijn tuin betegeld. Daarna durf ik eindelijk weer gasten te ontvangen.
    Dus als je nog zin hebt, spreek met Ria iets af en daarna kunnen we plannen🙂

    Groetjes

    Tuinier🙂

    • ria zegt:

      Wat zou dat fantastisch zijn Sas als we eindelijk onze belofte waar kunnen maken.

      Leuke gezellige WE.

      De hondjes jatten ook elkaars lekkers en eten weg.en mogen ook wel afvallen,maar twee ballen zie ik niet zitten.
      Liefs, Ria

  2. Pingback: De WE-300 van Tuinier | Platoonline

  3. Jackles zegt:

    Ja, katten…! Die van mij schrokte de eerste maanden z’n eten naar binnen, tegenwoordig doet hij het gelukkig rustiger aan. Soms gaat ie bij z’n eten zitten & wacht net zo lang tot ik het hem met de hand kom voeren. Wat ik dan ook nog doe…

    Leuke WE, Min!

  4. clair1991 zegt:

    Leuke WE… herkenbaar die katten. Dankjewel voor het opschrijven

  5. Melody zegt:

    wie niet sterk is moet slim zijn😉
    Goed gedaan !!

  6. Ferrara zegt:

    Heerlijk, ik houd van kattenverhalen.

  7. jokezelf zegt:

    Mooi dieetverhaal!

Geef een reactie

