Q, toch wennen aan Koningsdag

Koninginnedag, dat was altijd een feestdag in mijn jeugd.
Samen met Ann en Patt maakte ik het dorp “onveilig”.
We dansten, we zongen, al ver voordat het kanon afgeschoten werd waren we wakker.
Echter ver voordat het Koningsdag werd stopte dit vermaak.
Al die dagen waren ineens voorbij.
Natuurlijk werd het feest ook gevierd in de andere Nederlandse plaatsen waar ik sindsdien gewoond werd.
Toch deed ik er niet meer zo aan mee.
Ik vierde feest op andere dagen, met familie, de vrienden- en of de werkkring.
Wens iedereen een fijn weekend en een mooi Koningsdag toe.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Q, toch wennen aan Koningsdag

  1. Marja zegt:

    Ik herinner me alle rommelmarkten waar we hebben gezeten. Eerst samen met broertje, later met onze kinderen. Nu we al 10 jaar in Vlaanderen wonen, merken we helemaal niets meer van deze Nederlandse feesten.
    Mooie muziekkeuze. Dankjewel.

  2. Meestal zijn we media april terug in Nederland t/m de mei vakantie, dit i.v.m. de (klein)kinderen. Dus vaak Koninginnedag gevierd. Jammer dat het weer op de eerste Koningsdag nieuwe stijl matig is. Als Queen fan, bedankt voor je muziekkeus vandaag. Kan me er helemaal in vinden.
    Grtz Mara

  3. Ach ja…Queen is daarna ook nooit meer geworden wat het was. Fijne Koningsdag inderdaad!

  4. dieneke zegt:

    Als kind veelvuldig vaak Koninginnedag gevierd dicht bij het ‘vuur’ omdat ik woonde in de woonplaats van Juultje. Queen blijft goed al vind niet allenummers even goed.

    Wens je een fijne Queensday.

  5. Dwarsbongel zegt:

    De laatste keer dat ik meegedaan heb aan koninginnedag was toen ik met een van de kleinzoons op de rommelmarkt gestaan heb, omdat hij te jong was om er alleen te staan, nu vliegt hij al alleen naar z’n vader in een “ver” land. Verder zit ik nog wel eens een poosje naar het feest op TV te kijken…
    Mooie muziekkeuze; Queen, eigenlijk altijd goed!

  6. vlasje zegt:

    Ben geen feestbeest, maar wat een prachtig Queennummer van de al zieke Freddy.

  7. Was hij niet al overleden toen ze dit nummer nog uitbrachten?

    Dit jaar ga ik naar het park, als het weer het toe wil laten wel te verstaan. De jaren hiervoor stond ik op de markt met de kids, ben toch blij dat die tijd voorbij is. De drukte was me iedere keer teveel en verkopen ging ook niet zo vlot.😦

    gr Bibje

  8. gewoonanneke zegt:

    Ik moet er ook nog aan wennen hoor. Zeker bij het schrijven voor de krant moet ik opletten dat ik me niet vergis. Hier wordt het altijd wel uitbundig gevierd, wel gezellig, hoop dat het een beetje droog blijft.

  9. Plato zegt:

    Ik heb gekeken op de TV naar een deel van dit geregisseerde spektakel. Veel vond ik er niet aan.

  10. Volgens mij heb ik deze ook eens in de zwijmel gezet. Prachtig nummer…
    Man en zoon kijken as we speak naar een docu over Queen.
    Ik haakte te laat in… hoop dat ik hem nog eens terug kan kijken.

Geef een reactie

