Evenaren

Ik ben opgegroeid in Aalten, een klein plaatsje in de Achterhoek, waarvan ik het idee had dat iedereen mij kende.
En ik kende de mensen die bij mij in de straat woonde, de wijken erachter en ik ging graag over het spoor om af te spreken met Ann en Patt.

Mijn Amsterdamse moeder Hilde dacht dat de hoekwoning van een 4 onder 1kapper een boerderij was. Ze heeft heel wat dieren in huis en de tuin gehaald.
Ik heb het sinds ik uit huis ben gehouden op vooral dieren in huis.
De vissen in de vijver zijn er op verzoek van Juan en ze worden niet extra gevoerd.

Mijn moeder had thuis de broek aan, dat had ze zelf niet zo door. Blijkbaar waren haar kinderen makkelijk in het spoor te houden, want ze maakte de uitdaging nog iets groter door ook honden, die volgens andere mensen niet spoorden, in huis te halen.
Als kind zag ik hoe mijn moeder van moeilijke honden goed opgevoede honden maakte.
En dat deed ze door vooral heel rustig te blijven , de honden in hun waarde te laten en als het echt moest op haar strepen te gaan staan.

Sinds Juan en ik (weer) in Gelderland wonen hebben wij katten in huis gehaald.
We maakten al twee keer een dierenasiel blij door ook wat moeilijk plaatsbare katten in huis te halen.

Het huidige stel Kaat en Mossel heeft veel profijt van onze ervaringen met Zwarte Snuiter en Madame M. Ann en Patt hebben nu voor de tweede keer bij een kat in ons huis een hele metamorfose gezien. Mossel is uit zijn schelp gekropen.
Terwijl wij niets anders doen dan vooral heel rustig blijven, de katten in hun waarde te laten en als het echt moet op onze strepen te gaan staan.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Evenaren

  1. Marja zegt:

    Prachtig hoe jij die kennis en wijsheid van je moeder hebt overgenomen. Goud waard!

  2. Mooie WE Min!
    Goed voorbeeld doet goed volgen!
    Ik draag ook uit wat ik van mijn moeder heb geleerd… nog steeds!
    Fijne Paasdagen!

  3. clair1991 zegt:

    Mooie WE… weer heel anders als de mijne:) maar dat is logisch. Fijn dat je je moeders dierenliefde zo goed kan volgen. Dat is het gouden randje om je eigen leven.

  4. ria zegt:

    De liefde voor dieren heb ik ook van mijn moeder. Ze had wel een ander idee over katten, ze waren er niet om te knuffelen maar om het huis muisvrij te houden. Er waren honden, een kat
    konijn, egels in de tuin.
    Mooie WE

    Lieve groetjes, Ria

  5. Harrij Smit zegt:

    Leuke WE – altijd fijn om je moeder te evenaren!

  6. meninggever zegt:

    In het kattenjargon heet het dan dat zij jullie hebben uitgekozen als hun personeel….want zo gaat dat in kattenland….en wij weten er hier alles van….

  7. Pingback: Plaat waar ben je nou man? Kom op met die WE-300! | Platoonline

  8. Ferrara zegt:

    Diervriendelijke WE en wat een originele namen hebben de poezen. Mossel die uit zijn schelp kruipt vind ik een prachtige vondst.

  9. Plato zegt:

    Als je in Gelderland woont dan is dat vast dicht bij de evenaar. En je moeder evenaren deed je moeiteloos. Dierrijke gezinnen, dat hadden en hebben jullie ook allebei. Leuk stukje over allemaal leuke wezens. Gezellig🙂

  10. Jackles zegt:

    Dat is de mooiste ode die je aan je moeder kunt brengen, Reismeermin… Als het goede in praktijk brengen. En tja, katten… daar ben ik ook gek op…!

Geef een reactie

