Patronen, openheid

Ik bezit een paar patronen waarop ik wel kan schieten.
Soms plaats ik wel eens een schot voor de boeg van dat patroon.
Het patroon trekt zich er niets van aan.
Het is niet een heel vervelend patroon,
al sluit ik niet uit dat er een verslavende werking van uitgaat.
Ik wil er graag meer van hebben.
Zodat het patroon zich uitbreidt.
Zonder dat er iemand met naald en draad aan te pas komt.

Alleen is er nu toch wel een kink in de kabel.
Want ik word niet echt meer voor mijn patroon beloond.
Dus is nu het moment gekomen om het patroon te doorbreken.

Als je langer op dit log leest weet je dat ik ooit de angst had om naast mijn (vorige) baan,
ook ons spaargeld te verliezen.
En terwijl ik die angst voor ogen had, genoot ik bewust meer van minder geld uitgeven.
Waardoor het spaargeld niet echt minder werd, maar de keuzes wel makkelijker.
Het kon wel of het kon niet.

Nu het wel kan is het veel lastiger om het patroon te wijzigen.
Van spaarder naar investeerder, het is een draai van 180 graden.
Ons spaargeld staat nu nog in de plus, maar in mei komt er een rekening waar de spaargeldkraan vol voor open moet.

Terwijl we jaren alleen plannen hadden om ons huis op te (laten) frissen,
is het dit jaar het jaar van de uitvoering.

En ondanks al onze spaarzin, hebben we alleen spaargeld om de 1e verdieping van ons huis op te (laten) frissen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Patronen, openheid

  1. gewoonanneke zegt:

    Ja dat is een dilemma misschien op een andere manier opknappen, heb geen idee hoor wat je allemaal moet doen. Ben ook mijn baan kwijt geraakt en in 3 jaar inmiddels zo’n 40 % minder inkomen dat is echt uitkijken en rekenen.

  2. ♫ Mel☺dy ♫ zegt:

    tja…. ik ga nu even niet in details treden maar ik kan je verzekeren…. het komt goed !
    En over enige tijd zul je (net als ik nu) zeggen : waar was ik in de vredesnaam zo bang voor?

    Niets gebeurt zonder een reden… en daar waar een deur dicht gaat, gaat altijd weer een raam open!

  3. ria zegt:

    Het is waar dat waar een deur dicht gaat een raam weer open gaat.
    Soms wel op een heel klein kiertje,
    Liefs,Ria

Geef een reactie

