Zing-zo uit Krabbels op papier: Friesland

Elfstedenkoorts, al een tijd niets van gehoord.
Geen winter trouwens nog gezien
Maar toch trekt Friesland af en toe.
Al die leuke plaatsen daar bij het IJsselmeer en de Waddenzee.
Een eigen taal en mijn familie komt er vandaan.
Hylpers bloed stroom door ons heen,
het herkent die plaats meteen.
Of ben ik echt zo’n kosmopolieten interesseert het me
waar ik woon eigenlijk niet?

Geschreven op 15 januari 1990.

Volgens mijn blog is dit mijn duizendste post die ik plaats😉

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Zing-zo uit Krabbels op papier: Friesland

  1. Pingback: Vindingrijk | Melody Music

  2. Dan als eerste maar van harte gefeliciteerd met die 1000e😉

    Enne fijn dat je je overal thuis kunt voelen… dat is ook een geschenk hoor.
    Mocht je weer eens deze kant opkomen dan weet je het he?

    Dank je wel weer, liefs en fijne zondag.

  3. Harrij Smit zegt:

    Myn lokwinske mei dien tûzenste !! Dus do bist in Friezinne om utens?
    Maar je hebt gelijk, wonen kan je overal. De wereld is immers waar jij bent.

  4. tagrijn zegt:

    Dat is al een hele prestatie. Duizend keer… Gefeliciteerd.

  5. gewoonanneke zegt:

    Een mooie mijlpaal 1000 blogs. Ja ik ben een halve Fries (vader was een Fries) en ik voel als ik daar komt ook altijd iets van thuiskomen terwijl ik er nooit gewoond heb, de taal niet spreek, maar toch.

Geef een reactie

