Afdingen

Tot voor kort ging ik dagelijks op pad met Beck.
Beck was een harde werker, hij ging mee in de auto, op de fiets en ook te voet.
Maar Beck was niet meer helemaal van deze tijd.
Nee, Beck liet me steeds vaker lang wachten.
Kon die niet vinden waar ik me bevond.

Dus na lang wikken en wegen besloot ik Beck te ontslaan.
Want als ik hem nodig had, was hij altijd net niet paraat.
En als je weet waar je zelf bent is dat nog niet zo’n probleem.
Beck bood geen ruimte meer om te loven en te bieden.

Nu ga ik alweer een tijdje elke dag op pad met Gerrie.
Gerrie is niet ‘s werelds beste speller.
Zij legt de klemtoon vaak zo dat ik me afvraag of we ons wel in dezelfde auto bevinden.
En hoe ik haar ook erop wijs dat je Wijchen uitspreekt als Wiegen.
Ze blijft me maar melden dat ik de afrit moet nemen naar Wie chen.

Ook Gerrie weet af en toe niet waar ik me bevind.
Terwijl ik toch gewoon in de auto zit.
Maar Gerrie heeft wat truukjes die hilarisch zijn.
Als ik haar vraag of er nog files staan, meldt ze me dat er geen verkeer voor me rijdt.
Nou ik zie ze toch echt voor me.
Ze meldt het zelfs als ik stil sta in de bocht van het eerste knooppunt op mijn weg van huis naar werk tegenkom en omdat ik er zo vaak stilsta van mij de bijnaam Bankschroef gekregen heeft.

Deze week wilde ik een file vermijden. Ik vroeg Gerrie om hulp en kwam uit op allerlei boerenlandweggetjes, maar samen kwamen we toch thuis.
En dat was me met een landkaart niet gelukt, want mijn navigatiesysteem bracht me nu op hele nieuwe plekken.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Afdingen

  1. ria zegt:

    Zo zie je eind goed al goed. Bedank Gerrie toch maar even voor de landelijke thuiskomst in wiechen

    Liefs,Ria

  2. Ze weet uiteindelijk toch de weg, dat kun je van mijn 7-jarige Beppie niet zeggen, die ontsla ik ook maar denk ik. Originele WE hoor Min!

  3. Marja zegt:

    Leuke invulling. Mijn Karin-Karin uit 2004 is meeverkocht met mijn Kia Rio. Ze zat ingebouwd en was ook regelmatig de weg kwijt.

  4. Pingback: WE-300: Kathedraaltje en een nieuw woord | Platoonline

  5. Plato zegt:

    Plato heeft geen auto en dus ook geen Eva, Gerrie of Karin. Lekker rustig als ze toch alleen maar dingen zegt die er niet toe doen. Gelukkig heb jij enigszins met haar kunnen leren leven.
    Een bijzondere manier van afdingen trouwens. Waar zo’n ding toch allemaal toe in staat is.

  6. alles heeft zo zijn voors en tegen……. die van mij, doet zich af en toe voor als een surinamer… en na elke regel zegt hij ….”…..of neem een snoepje?” en dan op zijn surinaams….. zucht…

    • Harrij Smit zegt:

      Wat is dat nou voor een vreemd verhaaltje, (voor)oordeelde ik na de eerste vijf zes regels. Pas daarna begon het me langzaam te dagen. Wat een leuke originele WE invulling.
      Ik vind het eigenlijk wel jammer dat je het aan het eind nog uitlegt – dat heeft het verhaal volgens mij helemaal niet nodig. Maar zie dit niet als een aanmerking, het is een compliment voor de opbouw van je verhaal.
      Oja, mijn Beck is ook al vaak vervangen, maar telkens leren we zijn opvolger om met een vrouwenstem te praten en met Belgisch accent, zodat we hem/haar steeds weer Sidonia kunnen noemen.

  7. ferraravictoriene zegt:

    Originele WE. De mijne is heel erg Goois, eerrrrste afslag nemen.

  8. gewoonanneke zegt:

    Voor de tomtoms kwamen mijn ex en ik altijd op mooie plaatjes terecht omdat we weer eens verkeerd gereden waren. Ook nog zelfs leuke mensen ontmoet bij die gelegenheden. Een Gerrie die dat ook doet is alleen maar aan te raden toch. Haha mooi ingevuld deze WE zo.

  9. jokezelf zegt:

    Erg leuke invulling en leuk geschreven. Ben het Met Harrij eens; het is juist leuk om iemand heel erg op het verkeerde been te zetten en langzamerhand te ontdekken waar het nou precies over gaat.

Geef een reactie

