Zing-zo uit Krabbels op papier

Dit is waarschijnlijk mijn eerste krabbel op papier geweest die ik mensen liet lezen in 1982 of 1983. En ik lees er één van mijn inspiratoren in terug: Toon Hermans.

Zonder jouw

Een dag zonder jouw
is een muis zonder staart.
Een dag zonder jouw
is een hoofdstel zonder paard.

Maar jij ziet mij niet staan
Daarom laat ik mijn droom
maar gaan…

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zing-zo uit Krabbels op papier

  1. Marja zegt:

    Leuk. Alleen mag de w bij jouw weg want het is geen bezittelijk voornaamwoord.😉

  2. Pingback: In stijl |

  3. Mooi gerijmd meis maar ook wel een beetje triest eigenlijk.

    Liefs en fijne zondag

  4. ria zegt:

    Krabbels op papier
    geschreven met gevoel
    hebben meestal het doel
    de lezer te plezieren
    te raken of te sieren
    zoals in dit gedicht

    Lieve groetjes, Ria

  5. gewoonanneke zegt:

    Een mooi begin, gewoon mee doorgaan.

  6. Plato zegt:

    Leuk gedicht. Tegenwoordig zou je het gedicht vast: Zonder jou noemen he?
    ’t Zijn wel heavy dromen natuurlijk.

Geef een reactie

