Min door de jaren heen

Een nieuw schrijfjaar, een nieuwe schrijfuitdaging.
Vorig jaar schreef ik minder op mijn blog dan ik me voorgenomen had.
Dus dit jaar wil ik regelmatiger van me laten horen of was het nu lezen..

Voor deze uitdaging pak ik al mijn schrijfsels die ik schreef vanaf 1 januari 1983 erbij en ga gewoon opschrijven wat ik zo tegenkom. Gewoon graven in eigen schrijfsels.

5 december 1982 kreeg ik van mijn Tante Heks (ja zo noemde we haar echt als ze er niet bij was) mijn eerste dagboek.  1983 bleek later een keerpunt te worden in mijn leven.
Een keerpunt op het gebied van schrijven, van doemdenken naar positief denken.
Want met dank aan George Orwell keken we wel tegen het jaar 1984 op met angst voor Big Brother.

Regelmatig ga ik dus graven in mijn eigen schrijfsels en ik schreef meer en langer dan ik dacht. Ik kwam dingen tegen waarvan ik niet meer wist dat ik ze bewaard had.

Brieven, sinterklaasgedichten gemaakt door mensen die hier op mijn blog allang een bijnaam hebben.  2015 het wordt een mooi herleesjaar in eigen schrijfsels..

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Min door de jaren heen

  1. gewoonanneke zegt:

    Ik lees ook zo nu en dan in mijn eigen dagboeken. Sommige namen moet ik bij nadenken. Vroeger schreef ik ook vaak alleen de voornaam van mensen waar ik over schreef. Tegenwoordig ook de achternamen er bij omdat dan de herinneringen beter zijn als ik het teruglees.

  2. ria zegt:

    Min ik zie er naar uit 😉

    liefs, Ria

  3. Plato zegt:

    Veel plezier bij het herlezen. Er komt een heel brok geschiedenis naar boven.

Geef een reactie

