Lummelen

Lummelen

Zit niet zo te lummelen Min, ga eens iets actiefs doen.
Mijn moeder Hilde zei het me regelmatig in mijn jeugd.
Het mooiste woord voor lummelen was, en dat zei mijn moeder ook, was hangkrenghang.
Echt het toppunt van niets doen, in de bank hangen en lekker tegendraads doen.

Doe je mee met lummelen vroeg Ria.
Nou ik wil wel meelummelen.
Jaren geleden kreeg ik het van mijn huisarts voorgeschreven.
Want stilzitten was ik blijkbaar verleerd.
Het was heel moeilijk om te lummelen, want ik had het idee dat ik beter iets dan niets kon doen.

Vorig jaar moest ik zelfs, met dank aan een challenge, een hele dag lummelen.
Knap lastig voor iemand die graag bezig is. Vooraf had ik er allerlei kritiek op.
Maar door die weerstand wist ik dat er heel veel te halen viel als ik het gewoon eens een dag probeerde.

Die dag is me heel goed bevallen. Dus lummelde ik meer, schreef minder.
Dit jaar ga ik gewoon lummelen met schrijven combineren.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Lummelen

  1. ria zegt:

    Het was dus toch goed voornemen van me zo eenvoudig. het kost niets je wint er alleen bij.
    Liefs, Ria

  2. gewoonanneke zegt:

    O dat hangkrenghang kwam me opeens ook zo bekend voor haha als was ik nooit een lummelaar moet ik zeggen was altijd wel wat aan het doen.

  3. Plato zegt:

    En je schrijft ook over lummelen. Nou dan ben je toch een echte lummel he? 🙂

Geef een reactie

