We: Elimineren

Een We woord op maat van Plato, kan ik daar iets mee?
Leuke woorden zie ik bij andere Woordexactschrijvers
Ik word opgezadeld met een woord waar ik
Min of meer van in de weerstand schiet, woorden stagneren, willen even niet stromen.
Ik wil niets wijzigen aan de ervaringen / aanvaringen op mijn levenspad.
Nuttig, noodzakelijk? Nee, niet altijd. Echt, ik wil niets uit de weg ruimen.
Echter ik zou het wel graag in woorden willen gieten en op die wijze uitschakelen.
Reikhalzend zag ik naar dit jaar uit, mijn boek zou uitkomen
Echter Life is what happens while you are busy making other plans.
Nu de hobbels op de weg richting mijn boek gaan tackelen.

Elke dag een klein beetje het boek in de grote wijde wereld
Loslaten, niettemin het boek wil eerst dat
Ik me de lessen die het boek mij voorschotelt afmaak.
Min of meer wijst het me op het thema in mijn leven
Ik kijk met dankbaarheid terug op het vertrouwen in mijn eigen nieuwsgierigheid.
Niet dat anderen er warm of koud van hoeven te worden.
Elk dag gewoon contact maken met die gevoelens die ik anders zou uitschakelen.
Ruimte maken voor meer rijkdom, meer woorden, meer zinnen.
En als er geen zin is, zijn er altijd woorden las ik onlangs.
Nuttige woorden, precies op het juiste moment, ik hoor John Lennon ze bijna zingen.

Een advies aan anderen:
Lukt het niet met het woord dat Plato je gaf?
Ik had dat probleem namelijk en bedacht
Me geen moment en maakte er een woordgedicht van.
Ik bleef weerstand voelen en
Noteerde  het drie keer onder elkaar.
En zo liquideerde ik  mijn weerstand.
Ruimde meer op dan hier staat
En tja zo hielp Plato me
Nu met de laatste (echt) hardnekkige hobbel op weg naar mijn boek.
Dank daarvoor.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op We: Elimineren

  1. gewoonanneke zegt:

    Het lukte me wel met het woord van Plato zoals het jou eigenlijk ook wel lukte en ik hoop dat het dus ook gaat lukken met je boek. Waar gaat het over, ik weet er niets van natuurlijk, lees nog niet zo lang bij je.

  2. ria zegt:

    Ik kijk regelmatig bij jou en toch heb ik deze WE niet gezien. Elimineren wat een woord hè.Maar je hebt het er goed vanaf gebracht. Maar waar is het woordgedicht?

    Lieve groetjes, Ria

    • reismeermin zegt:

      Ria, ik heb er ook nog eentje met Mossel in de aanbieding, zie WE kwaliteit 😉 En een woordgedicht lees je van boven naar beneden (eerste letter), dan staat er hierboven elimineren, elimineren, eliminerend..

  3. Plato zegt:

    Dat heb je fraai gedaan met al die letters in de juiste volgorde tot woorden. Mooie invulling en ja…mocht ik je daarmee geholpen hebben om iets op te ruimen dan ben ik blij. Want dan heb ik eens in mijn leven (onbewust) toch iets goeds gedaan.
    En schud het nu maar helemaal van je af… een mens mag ook wel eens onbezorgd leven hoor. Word eens goed woedend en ram al die nare gedachten je hoofd uit. Roep heel hard: rot op… wegwezen… de deur uit… ik wil leven zoals IK wil… Doe dat elke dag en op den duur worden ze slap en verdwijnen.

    Zeg maar tegen die gedachten dat Plato het gezegd heeft en vierkant achter je staat.

  4. Pingback: WE-300 special | Platoonline

  5. Ondanks de weinige inspiratie heb je er wel iets van kunnen maken. Zelfs drie keer elimineren, zonder het woord te gebruiken. Leuk en een keer wat anders.

  6. Mrs. T. zegt:

    Ik vind hem helemaal goed. Leuk gedaan.

Geef een reactie

