WE: Renoveren

In augustus 2014 meldde Plato dat hij van zijn paleisje een kasteel ging maken.
En ik dacht met dat WE-woord daar kan ik wel wat mee. Maar de brug naar mijn blog werd nog maar weinig door mezelf benut. Ik schitterde steeds vaker door afwezigheid.

Terug in de tijd, het is 2004, Juan en ik zijn in onze waterrijke omgeving op zoek naar een plek waar we ons de koning te rijk voelen. Veel huizen zijn al afgevallen, te klein voor Juan om erin te staan (hij is geen reus, maar wel bijna 2 meter lang) en geen huis leek van plan om ons te willen huisvesten.

We kwamen steeds terug in de omgeving van De Meer en we stonden nu voor een huis waarin al in de brochure stond dat het huis wel iets opgefrist diende te worden.
Wij belden aan, de makelaar deed open en eigenlijk al bij het binnenkomen had het huis zich aan ons verkocht. Dat er om 16.00 uur ’s middags nog iemand in bed lag, de pan met vet nog op het fornuis stond, dat er op zolder geen doorkomen was door het wasgoed.
Juan en ik, we hadden voor het eerst allebei het gevoel, dit wordt ons huis.
We kochten het huis en nadat we onze spullen uit onze huurwoning naar onze koopwoning hadden gehaald gingen we, tot verbijstering van de buurt, met vakantie.

De klussen zouden later wel geklaard worden. Kijk en dan meldt Plato nu dat zijn kasteel bijna klaar is. Wellicht dat ik hem eens wat tips moet vragen, want plannen zijn er hier genoeg, maar de uitvoering kan beter.
Ja, er is een nieuwe keuken, de tuin werd opnieuw aangelegd, de trapkast werd van nieuwe planken voorzien, nieuwe gordijnen werden opgehangen en dit jaar werd een muur gesloopt, puin geruimd, vakantie gevierd.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op WE: Renoveren

  1. gewoonanneke zegt:

    Toen wij bij het huis kwamen waar ik nu nog woon voelde het aan als thuiskomen. Dit was mijn huis zo’n gevoel heb je en bij mij bleef het ook en kon er na mijn scheiding gelukkig blijven wonen. Heerlijk als je je echt thuis voelt in een huis.

Geef een reactie

