Kaarten -> Verzot

Ik hou heel erg van kaarten, op meer dan één manier.
En al die kaartenliefhebberij dat is begonnen in 1975.
In 1975 lag ik als net 7-jarige in het ziekenhuis.
En iedereen die me kende had me een kaartje gestuurd met beterschapswensen.
Die kaarten heb ik jaren bewaard in een oranje plastic doos en bij een vorige verhuizing in een plakboek ingeplakt.
In 1975 ging ik samen met mijn ouders voor het eerst op reis.
We zullen vast eerder samen op reis geweest zijn. Echter voor april 1975 heb ik al mijn herinneringen in een kast gedaan van mijn geheugen waarvan ik de sleutel kwijt ben.
Dus in de zomer van 1975 begon voor mij mijn eerste reis op een camping in Spanje.
Voor hen die weten dat mijn blog vaak doorspekt is met water is het vast leuk om te leven dat die Camping El Delphin Verde heette.
Op die Camping zat ik met een petje voor de gehuurde tent met mijn ouders en broer zo vaak te kaarten dat we op die camping de bijnaam de familie kwartet kregen.

Anno 2014 speel ik met hele andere kaarten, inspiratiekaarten om over en mee te schrijven. En toch met al die mogelijkheden om dingen met familieleden, vrienden, schrijfmaatjes en andere bekenden van werk, sport, de buurt te delen mistte ik het schrijven van kaarten best wel. Ik stuur al jaren geen kaarten meer als ik op vakantie ben.
Dit jaar nam ik me voor om dat wel te doen.  Die kaarten werden echter na onze vakantie verstuurd. Vanaf 1 oktober stuur ik elke werkdag iemand een kaartje.
Totaal gaan dat er 29 worden is de planning.

Vorig jaar december deed ik mee aan dit initiatief .
De foto’s werden verwerkt in een kunstwerk en van dat kunstwerk kocht ik een hele stapel kaarten. Sommige geluksvogels hebben hem al mogen ontvangen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kaarten -> Verzot

  1. Deze geluksvogel reageert een beetje laat.
    Ik wens dat je boek er gauw komt en dat het helemaal goed voor je is.
    En dan weer tijd maken om even aandacht te hebben elkaar te ontmoeten.
    Dank je voor de verbinding.
    Grote groet, Bianca.

  2. gewoonanneke zegt:

    Ik bewaar altijd alle kaarten die ik krijg in mijn dagboek vanaf dat ik dus 13 was heb ik alle kaarten nog die ik ooit ontvangen heb. Blijf het ook nog leuk vinden een kaart te krijgen. Met vakantie stuur ik altijd nog wel een paar mensen die het ook nog doen een kaart. Die link deed het trouwens niet naar initiatief, kreeg een hele rare melding.

  3. ria zegt:

    Nu begrijp ik ook waarom juist die kaart
    Bedankt Min,
    Liefs, Ria

Geef een reactie

