ZOZ, liedjes met een twee erin

Ik was lekker op weg om een hele soundtrack samen te stellen met liedjes waar het getal twee in voorkomt te plaatsen. En dat werden er een beetje veel, dus haalde ik er een stel weg. Waarna ik ze eigenlijk weer wilde plaatsen en het hele weblog in tweeën brak.

Dus in het kader van wie herinnert zich deze nog de artiesten nu maar even die ik vanmorgen tegenkwam
Selvera’s – twee reebruine ogen ..
Frank Boeijen en Stef Bos – Twee mannen zo stil
Johnie en Rijk – twee eenzame cowboys
Danny Cristian- Wij zijn twee vrienden (hooba hooba hop)
Raymond van het Groenewoud – Twee meisjes
Hydra- als het gras twee kontjes hoog is..
Willy Derby – twee ogen zo blauw
Doe Maar – Sinds een dag of twee
Van Dik Hout – twee soorten sneeuw
3 j’s = twee zielen
Conny Froboes – Zwei kleine Italien

Maar goed ik noem ze nu, als je denkt die wil ik horen dan zijn ze allemaal op youtube te vinden!
Nee, ik ga met zwijmelen op zaterdag terug in de tijd, naar de artiesten die me het zwijmelen met taal met de paplepel als het ware ingoten.

Doe naast deze twee mannen nog een snufje Toon Hermans, Wim Sonneveld en Annie M.G. Schmidt en je ziet de voedingsbodem voor jarenlang taalvertier en taalplezier.

En deze week overleed helaas Seth Gaaikema en oké dit is niet de originele uitvoering, maar hij swingt wel.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op ZOZ, liedjes met een twee erin

  1. Marja zegt:

    Leuk thema. De motten vinden wij een zalig nummer en die stedengrapjes in het tweede nummer zijn erg knap bedacht door Seth. Ik vind taal ook boeiend.

  2. Plezante bijdrage deze week. Die twee motten zijn nog uit de tijd dat we televisie in zwart/wit keken. Onze tweede nummer 2 is Danny Cristian met Wij zijn twee vrienden (hooba hooba hop). Zongen we “vroeger” toen onze kleinzoon Viggo 4 jaar oud was. Viggo is nu 10 dus ……..
    Fijn weekend en tot ZOZ bij ons.

  3. De muziekale omlijsting is ook erg gezellig, beetje jazzy/dixyland
    leuke keuze 🙂
    Fijn weekend
    gr Bibje
    http://www.bibje.blogspot.nl/2014/10/zwijmelen-op-zaterdag-zo-misselijk.html

  4. gewoonzoalsikben zegt:

    Het mottenlied blèren we hier thuis nog wel eens .Vakwerk is echt heel leuk en was onbekend voor mij .
    Groetjes Elisabeth

  5. gewoonanneke zegt:

    Leuk hoor, kende beide nummers wel. Maar vroeg me af waarom de fascinatie voor het getal 2?

  6. inderdaad…wat Anneke al zegt….. vertel vertel wat is er met die 2?

  7. corry zegt:

    Seth Gaaikema was vanmiddag op tv met interview Ivo Niehe, en later zijn laatste “show” begin dit jaar. Breekbare man, maar ik heb genoten van zijn woord”spelletjes”.

  8. Vakwerk kende ik niet. Knap gevonden allemaal!

  9. Dwarsbongel zegt:

    Tja, bij Dorus heb je niet alleen twee motten, maar ook twee mannen: Dorus en “meneer Cor Steijn”! 😉
    Van Vakwerk had ik ook nog nooit gehoord, maar gezien mijn leeftijd zou het raar zijn als ik dit nummer van Seth Gaaikema nog nooit gehoord had…
    Mooie keuzes!
    Bij die andere lijst kwamen ook een paar glimlachjes en fronsjes voorbij…

Geef een reactie

