Houdini

Ik luister best wel als ze me roepen.
Maar wie zegt dan dat ik moet komen?
Je zoekt me maar zelf even op.
Als je goed kijkt zie je mijn oortjes.

Er wordt de laatste tijd steeds gekeken waar ik mij bevindt.
Dat vind ik wel grappig.
Nu ik twee keer de tuin ben uitgegaan denken mijn bediende dat ik kan goochelen.

Zoekt u even mee?
Ik zit niet buiten.
Ik zit niet ergens op de begane grond.
Deur open richting de trap, zit ik daar niet ?
Nee, oké nu verder de trap op.
Mits er niet iemand me heeft opgesloten in de trapkast.
Gekeken? Goed heb ik je toch voor de gek gehouden.
Nou, de trap ben je nu op.
Ik lig niet in het trapportaal.
Maar goed sloot niet iemand een deur zonder te kijken of ik mezelf niet in liet sluiten?
Nee? Nou dan gaan we verder kijken in welke bochten ik me dan gewrongen heb.

Trap op naar zolder.
Nou, was je hier net ook al niet? Ik zag je wel om het hoekje kijken hoor.
Maar je zag mij niet.
Ik heb me sindsdien niet bewogen.
Kijken of onze blikken elkaar kunnen kruizen.
Nee, koud, koud, ik zie koud…

Ja, warm, warm, heet!!

Bingo, zo nu weet je waar ik zit, ga ik samen met jou even een stukje lopen, kunnen we dit zelfde spel zo nog eens doen.

Mossel

Ik ben van geen kanten binnen te vinden.
Welnee, daar hoef je echt niet te zoeken.
Als ik gevonden wil worden dan laat ik me wel zien.
Ik lig graag in de tuin (van iemand anders), op de auto (die vlak voor het raam van de bedienden te vinden is), ja ik heb zelfs mijn bedienden zo gek gekregen dat ze een voordeur voor me open doen.
Het leukste is dan om nadat ze dit deden als een duveltje uit mijn verstopplek te komen, kunnen ze die actie nog eens doen en kan ik naar binnen.

Ik ben niet bang voor honden, die Mossel had ik liever in het water gelaten en nu heeft die gast allerlei verdwijntruukjes in en om het huis.
En ik, ach ik doe af en toe als of ik een hond ben en loop achter een bediende aan.

Kaatje.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Houdini

  1. ria zegt:

    Hee dit is een leuk stukje over Mossel en Kaatje
    een brede glimlach ,Ria :-}

  2. Plato zegt:

    Die bediende zal zich wel achtervolgd voelen. Mrauw… Kaatje, houd je haaks.

Geef een reactie

