Terugblik Do nothing dag (7 juni 2014)

Hoe kneedbaar ben ik?
Van links naar rechtsVan boven naar beneden?
Eerst maar kijken..

Krampachtig proberen te voldoen aan alles
Niet eerst nadenken, gelijk doen.
Energie verspillen aan zaken die
Echt niet tot mijn takenpakket horen.
Doelen najagen die niet de mijne zijn>
Bah! Geen wonder dat
Anderen (en ik) hiervan balen.
Aardig gevoelen willen worden is
Radicaal anders dan aardig zijn.

Schim,
Schepper, Schipper,
Schaduw,  Spook, Broeder,
Hoeder, Heler, Helper, Interne
Criticus

Ik luister naar mijn pen
nu al meer dan een jaar
Trots op wat ik durfde
Een beetje boos op wat ik nog niet deed.
Ruimte geven is ruimte krijgen door
nieuwe inzichten, groei van binnen
en meer zelfvertrouwen door te
concentreren op 3 taken per dag.
Raar hoe dat meer tijd geeft
Ik vind het best saai, maar zie ook
toe dat niemand vind dat
ik, op welke manier dan ook,  verzaak.
Curieus, terwijl ik weet dat er kritiek is.
Uren heb ik nu geschreven
’s Ochtends, ’s middags,  ’s avonds, ’s nachts.
Zacht laat ik dit geluk dat ik zelf toestond om er te zijn mij omarmen
als een droge handdoek na een regenbui die mij doorweekte.

Het geluk omarmt mij.

Met dank aan iedereen die me hielp op het juiste spoor te blijven.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Terugblik Do nothing dag (7 juni 2014)

  1. rietepietz zegt:

    En toch klinkt het als heel veel met jezelf bezig zijn, dingen doen waar je niet helemaal achter staat, en daar niet gelukkiger van worden Maar als jij zegt dat het geluk je omarmt geloof ik je natuurlijk!

  2. ria zegt:

    geluk kan liggen in een hoekje
    in een vaas, kast of boekje
    zoek het niet te ver
    kijk eens om je heen
    geluk kan er ook zijn
    in een Do nothing day
    veel geluk,
    liefs, Ria

  3. Plato zegt:

    Je bent op vele fronten bezig. Ik hoef het niet altijd te snappen. Jij moet gewoon doorgaan.

Geef een reactie

