Scoren in Rotterdam (deel 2)

Mijn antenne stond dus ineens op ontvangst.
Ik had de heren of andere treinreizigers in mijn treincoupé tot nu toe genegeerd.
Ik was bezig met het verwerken van een dag met lezen, schrijven en dansen in een kerk.
De mannen hadden een nieuwe relatie en de volgende grap werd gemaakt:
Over 7 maanden komt de kleine.

Na het lachen over stel je voor dat het waar zou zijn, gingen de heren over op een ander onderwerp.
En ik wilde me net weer buigen over wat ik nu de rest van de treinrit kon gaan doen, toen de ene man aan de ander vroeg of hij al over het Kanon had gehoord van Rotterdam.

Nu heb ik in de buurt van  Rotterdam gewoond en gewerkt dus mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Dus ik besloot nog even luistervinkje te spelen, de heren hadden mij totaal niet in de peiling en ach wie weet hield ik er een log aan over.

De verhalen liggen nu eenmaal op straat, als je er maar oog en oor voor heb.
Nou ik moet je zeggen ik geloofde mijn oren bijna niet, het ging bijna donderen.
De ene man vertelde de andere man namelijk over het stadsinitiatief.

Er waren 92 initiatieven ingediend, en ja er kan maar één winnaar zijn.
Het initiatief waar één van de mannen bij betrokken was, was als goede grap geboren.
En nu zaten ze ook nog bij de laatste 6 met het kanon van Rotterdam

Zoals gezegd, ik kan een goede grap waarderen. Echt waar.
Ik stel voor zet het kanon er neer op 1 april, dan is het een goede grap.
Niet als je met kruitfunding (leuke woordspelling) geld uit zakken van Rotterdammers klopt voor een grap.

Het is wellicht hele leuke Rotterdamse humor als dit voorstel het wint.
Maar ik vind het schaamteloos geld gebruiken van de gemeenschap.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Scoren in Rotterdam (deel 2)

  1. Marja zegt:

    Lijkt me vreselijk als je daar in de buurt woont. Zonde van het geld.

  2. meninggever zegt:

    Maar wat moeten ze daar met een kanon vraag ik me af? De vijand bestrijden of zo? Rotterdam heeft toch juist belang bij alle handel. Of gaat het wellicht om een canon? Niet te verwarren met Canon wat er aardige camera’s produceert……:)

  3. gewoonanneke zegt:

    ’t Zijn nogal geen bedragen waar ze het over hebben zeg. Kan je daar geen leukere of nuttigere dingen mee doen.

Geef een reactie

