Scoren in Rotterdam (deel 1)

In één van de boeken van Godfried Bomans zijn Pim, Frits en Ida in het buitenland en praten ze over een man die vlak naast hen zit. Hoe het precies gaat weet ik niet meer, maar in mijn herinnering draaide die man zich op een gegeven moment om en bleek hij gewoon Nederlands te verstaan. Dus ja je kon beter opletten op wat je zegt.

Nu zat ik zaterdagmorgen in de trein richting Alkmaar en ontmoette ik een leuke dame die zich druk maakte over de schaamteloosheid van Nederland en hoe wij met onze jeugd en ouderen bejegenen. En ik ken mensen die me dat al vaker vertellen, dat ik later nog een schaamteloos voorbeeld zou horen hoe er met geld van de gemeenschap om kan worden gegaan nou dat had ik nog niet kunnen bevroeden.

Sommige dingen worden als grap geboren en heus een goede grap kan ik waarderen.
Echter een grap die mijn gezondheid schaadt vind ik zijn doel ver voorbij schieten.
Nee, beste bankcollega’s ik kan nog steeds niet lachen om de Jeltsin optie.
Nu was mijn vertrouwen in mensen al niet groot, hierdoor is het nog verslechterd.
Ik ben daar een hele dag mee bezig geweest, maar goed het was achteraf maar een dag.
En het heeft ook nog geld gekost, want andere zaken bleven hierdoor liggen.

Nee, die tijd en dat geld hadden we beter kunnen benutten.
Wat me brengt bij het gesprek dat ik hoorde in de trein van Alkmaar richting huis.
De mannen zaten een paar bankjes achter me en ik was lekker wat aan het schrijven.
Ze bespraken zo hun relaties en mijn aandacht was getrokken.
Iets wat ze zeiden had mijn antenne geraakt.
En nou waren wij onderweg op het spoor, maar echt die grap die ik hoorde spoorde echt niet.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Scoren in Rotterdam (deel 1)

  1. Plato zegt:

    Ik heb goed gelezen maar ik begrijp niet wat een Jeltsin-optie is, wat die goede grappen inhouden en waarom jij een hele dag verspeeld hebt. Misschien wordt dat allemaal nog uitgelegd maar voorlopig begrijp ik er geen bal van 🙂
    Enfin, Godfried Bomans kwam voorbij met voorleesboekjes en dat is altijd leuk. Ik moet ergens nog twee Pimmen, Fritsen en Ida’s hebben liggen.
    Maar zijn sprookjes waren mooier.

  2. Melody zegt:

    Jeetje meis, als ex-bank-ster…. moet ik me helaas bij Plato aansluiten….. wat jouw verhaal wel doet is me ontzettend nieuwsgierig maken…..dusss vertel vertel vertellllll

  3. Pingback: WE-300, geniet u mee van een zonnig Brazilië? | Platoonline

  4. Plato zegt:

    De link staat er inmiddels. Ik ben benieuwd of deel II duidelijkheid verschaft 🙂

  5. De jeltsin-optie, bedoel je daar de moestuin mee? Een andere weet ik niet…
    Ik kom zeker terug om je antwoord te lezen!

  6. Dwarsbongel zegt:

    a) Ik heb een keer in de trein een gesprek gehoord waarin onze afdeling werd afgekraakt aan de hand van een toespraak van een minkukelende chef van een andere afdeling, die er prompt uit gevlogen is nadat ik dit gemeld had bij de directie, en b) ik gaf een keer mensen een reactie die Fries met elkaar spraken – ik spreek het niet maar versta het enigszins; hier geen narigheid maar een leuk gesprek.

Geef een reactie

