Brief aan Min

Hoera, het is zomer.
Tijd om naar buiten te gaan.
Lekker op pad met je vriendlief in binnen- en buitenland.
Zwieren, zwaaien, zomaar zitten in de zon.

Voel de liefde, voel het leven en geniet.
Dans, schrijf, volg je passie, lieve Min.

Een jaar schrijven met dank aan Dagboek als Spiegel is bijna ten einde.
Het was me het jaartje wel.
Je werd geconfronteerd met je diepste angsten, je wantrouwen, maar ook met de rust in onrust, het gemak in ongemak, het licht in donkere tijden, de ontspanning in spanning en de energie die schrijven en dansen je geven.

Hoera, het is zomer.
Kwam je gisteren zomaar een man tegen met een draaiorgel.
Schreef je niet onverwacht in een kerk samen met andere cursisten.
Ontmoette je oude bekende en kwam nieuwe mensen tegen.
Je schreef het mooie naar je toe, was dankbaar voor al het lelijke dat je van je af mocht schrijven.

En zoals degene die dicht bij je staan heel goed weten, het was een enerverend jaar.
Dat jaar nadat je de verhalen voor jouw boek selecteerde.
Je schreef liever elke dag iets “nieuws”,  maar dat boek het gaat goed komen.
Ook al vind je dat op dit moment het engste wat je ooit in jouw leven hebt gedaan.

Maar je deed al vele andere enge dingen.
Je maakte een reis met een luchtballon, je ontmoet dagelijks best dingen waar je angstig of wantrouwend tegenover sta. Maar je laat je niet klein krijgen, je zet door.

Hoera het is zomer.
En in de verte hoor ik een viool.
Dans en schrijf lieve Min.
Het gaat niet om het doel, het gaat om de reis.
En nou ik ben trots op onze samenwerking, we botsen niet meer zo vaak.
Zodra ik meer wil doen geef je me ruimte, ook al is het maar bij de drie taken per dag waar jij tijd aan wil besteden: Administratie, Contacten en Opruimen.
Maar lieve Min, ik geef je nu op een briefje bedank dat het weblog ook een contactmoment is met mij.

Dans je nog even verder samen met mij op dit nummer, groetjes Meer.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Brief aan Min

  1. rietepietz zegt:

    Min ligt dus op koers voor wat betreft haar hartewensen, mooi als je ze waar kunt maken!

  2. Melody zegt:

    Moooiiii
    Ontroerend en beroeren
    Hou vol, alles komt goed!!

Geef een reactie

