Aanhaaklied 2

Jokezelf  en Natasja deden een schot voor de boeg en nu was Abba ooit wel de winnaar bij het Eurosongfestival ik dacht niet aan een nummer van hen (Natasja dacht aan Dancing Queen)

Jokezelf deed me eigenlijk nog wel even twijfelen aan mijn keuze want ze dacht aan we are the World.

Mocht ik ooit de draad kwijt raken dan pak ik hem op bij we are the World 😉

Nee, ik dacht gelijk bij aanhaaklied 1 We are the champions aan een Nederlandstalig nummer.  En met twee beste vriendinnen heb ik duidelijk niet altijd gewonnen, maar ze zijn wel goud waard!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Aanhaaklied 2

  1. Als jij maar geen zelfmoord gaat plegen zoals die maffe Brood. Plezant nummer heb je uitgezocht. Maak er een fijn weekend van ondanks dat het weer wat aan de frisse kant is.
    Zonnige groeten vanaf de Costa del Sol die haar naam eer aan doet.

  2. Melody zegt:

    nou inderdaad, volg die maffe broodplank maar niet hoor, te zonde!

    En ja winnen…. een veelzeggend woord vooral als het om vriendschappen gaat. Zolang je kunt zeggen dat je de ‘echte’ hebt, kun je nooit verliezen.

    Fijn weekend meis!

  3. Marja zegt:

    Gelukkig zijn echte vrienden er ook wanneer je verliest. Fijn weekend.

  4. vlasje zegt:

    Heel waar, maar de vrienden die je overhoudt zijn dubbel waardevol. Lekker nummer.

  5. Plato zegt:

    Ik heb het niet nagekeken maar volgens mij won Abba met Fernando.Vrienten en Brood zijn voor mij wat uit een tijd dat ik me wat minder met muziek en wat meer met studie bezig hield. Het is langs me heengegaan. Maar al luisterend snap ik wel waarom ze zulke idolen waren voor ze er mee stopten en duizenden meisjes slapeloze nachten en natte zakdoekjes bezorgden.
    Ach ja…. nostalgie. Leuke keuze, Min. En koester je echte vrienden/vriendinnen. Je kan er niet genoeg van hebben.

  6. jokezelf zegt:

    Goed lied, dubbelzinnig en triest, maar best vrolijk gezongen. Ik gok voor volgende week op “Vriendschap is een illusie” van het Goede Doel. Het vreemde is dat wij vrienden hadden die dit lied beschouwden als hun vriendschapslied; ze zongen het vol overtuiging mee, maar begrepen volgens mij niet wat de tekst nou precies inhield.

  7. Dwarsbongel zegt:

    Er staan hier al een paar reacties die me het gras een beetje voor de voeten wegmaaien. De ironie druipt er van af. Maar wel een prachtig, raak getypeerd lied, gemaakt door Nederpop-giganten!

  8. Trees zegt:

    Wat dwarsbongel schrijft heb ik ook een beetje, gisteren geen tijd gehad om alle zwijmelaars te lezen en beluisteren! Maar leuk is het nummer zeker!

  9. rietepietz zegt:

    Het is zeker een song waar veel waars in zit, maar als je niet téveel van vriendschap verwacht gaan vrienden vaak héél lang mee!

  10. Lekker nummer. Ga je volgende week weer aanhaken? Mij schoot het nummer friends will be friends te binnen, maar dan kom je weer uit bij Queen en dan is het kringetje weer rond. Wel makkelijk zo 🙂 Dan With a Little Help From my Friends van Joe Cocker?

Geef een reactie

