Invalshoek 58: Uilskuiken, wiebelig

Ik nam deze rubriek de invalshoek van Plato over, zodat ik zeker wist dat ik in ieder geval ergens voor zou schrijven. Maar ik had toch zeker niet de bedoeling om dan alleen het woord en de invalshoek te noteren.

Soms snap ik ook niet hoe ik tot een keuze kom, maar echt waar daarna word me dat echt wel duidelijk. Zo ook bij invalshoek 58.

Al in september raakte ik het spoor een beetje bijster.
Ik kreeg klachten die vervelender waren dan een wiebelig gevoel.
En waar ik even bang was voor dezelfde resultaten als in het verleden.
Gelukkig had ik, ook al voelde ik me een uilskuiken met die klachten, geleerd van het verleden.

Ik trok aan alle mogelijke bellen.
En kreeg goede hulp, maar helaas leek het soms na even een wat betere tijd weer veel slechter te worden.
Vandaag vroeg mijn coach of ik nu het gevoel had uit de draaikolk te zijn.
Ja, dat gevoel heb ik wel. Maar ik wantrouw dat gevoel wel.
Ik vind het zonder die draaikolk nu best wel saai.
Ik beperk me tot drie taken per dagen: Administratie, opruimen en contacten.
En juist door minder te willen doen, de focus te leggen op wat ik wel wil doen, krijg ik meer voor elkaar.

Dit weekend bijvoorbeeld besloot ik om Deetje eens van binnen en buiten goed schoon te maken. En door niet alleen thuis, maar ook op mijn werk op te ruimen komt er meer ruimte.

En ja, daar hielp de Do nothing Day ook bij. Ik plande mijn dagen soms zo vol.Onlangs had ik op een vrije dag drie afspraken achter elkaar.
Geen wonder dat ik me een circusartiest voelde die teveel ballen in de lucht wilde houden, terwijl het met drie soms al lastig genoeg is.
Want tja, ik heb niet voor niets meer voor min gezet.
Gelukkig was ik zo wijs om Reis er voor te zetten, zo kan ik meer nu vaker vrijaf geven.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Invalshoek 58: Uilskuiken, wiebelig

  1. Plato zegt:

    Misschien heb je hier ook iets aan.
    Een maandelijkse opdracht om een foto te maken van een bepaald kunstwerk (een beeld in de stad bijvoorbeeld) en daar bij te schrijven wat je daar nu zo bijzonder aan vindt. Zo krijg je op den duur een heel boekwerk met kunstmeningen + foto’s bij elkaar.

    Iets voor jou?

Geef een reactie

