We 300: Lekken(d) scoren

Je laat niets aan haar weten hé wat we nu bespreken.
Nee, ik hou de boot wel een beetje af.
Ik weet nu van de hoed en de rand, maar ik doe alsof mijn neus bloed.
Mijn naam is haas ik weet van niks..

Het is voor mij heel lastig om iets geheim te houden.
En de keren dat het me lukt, lukt het door allerlei rookgordijnen op te werpen, waar ik zelf ook nog aardig in kan verdwalen omdat ik soms zelf niet weet wat mist of niet.
Ik had gelukkig dit plan niet bedacht en de uitvoering lag niet in mijn handen.
Mijn taak bestond uit iets waar ik wel goed in ben, dwaalsporen.

Soms is mijn hoofd als een vergiet.
Dus ik parkeerde het weetje in een van die luikjes die alleen als het moet opengaan.
Dus alleen als er mensen bij waren die bekend waren met het geheim.
De kring met mensen die van het geheim wisten werd steeds groter en gelukkig zag degene om wie het ging nooit mijn neus, dan had ze onraad geroken.

Eindelijk brak de dag aan waarop al die geheimzinnigheid niet meer hoefde.
Het grappige van het hele verhaal was dat zij echt hemel en aarde bewoog om een lintje voor twee vrijwilligers te regelen die 40 jaar bij de Zonnebloem actief zijn, terwijl het bestuur van de Zonnebloem (waar ik sinds kort deel van uitmaakt) met wat anderen haar lintje regelden.

En het werd een hele speciale avond met Koninklijke Tintjes, zo kwam niet alleen de burgemeester langs met een lintje nee ook onze kasteelvrouw Emilia kwam met haar gevolg en zij spraken lovende woorden. Het deed me even twijfelen aan mijn standpunt. Maar nee, ik vind mijn vrijwilligerswerk al 10 jaar leuk, maar een lintje, nee dat zie ik niet zitten.

http://www.wijchenseomroep.nl/Nieuws/11-juni-2014-uitreiking-koninklijke-onderscheiding-bij-bijzondere-gelegenheid.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op We 300: Lekken(d) scoren

  1. Marja zegt:

    Mooie combinatie.

  2. Knap gedaan, lekken en scoren in één WE 300. En dan ook nog een heel leuke WE.

  3. Leo zegt:

    Een schrijflintje zou niet gek zijn..
    🙂

  4. Pingback: WE-300, geniet u mee van een zonnig Brazilië? | Platoonline

  5. Plato zegt:

    Leuk gevonden Min. Beetje lekken, beetje laten scoren. Heel geheimzinnig gebracht.
    Als beloning geef ik je een grote bos virtuele zonnebloemen. Geniet er maar van.
    Leuke WE. 🙂

  6. Dwarsbongel zegt:

    Inderdaad, (niet) lekken en daarmee scoren! Mooi verslag van een feestelijke gebeurtenis voor mensen die het verdiend hebben!

  7. Ik had het inderdaad voorbij zien komen en dat je een geheim met je meedroeg wist ik ook al een tijdje …. \
    Zo zie je maar dat ‘geheimen hebben’ soms heel goed van pas kan komen….zoals nu, nu je een We moest schrijven

    Goed gedaan hoor 😉

  8. gewoonanneke zegt:

    Leuk verhaal, ja geheimhouden is soms lastig. Heb zelf ooit een lintje voor iemand aangevraagd vond het wel moeilijk om een smoes te bedenken en iedereen te instrueren echt zijn mond te houden. Is gelukkig wel gelukt.

  9. Heel mooi zowel WE als de lintjes die mensen verdienen

  10. Waar gaat dit over? Ik dacht steeds dieper na, volgens mij had ik een denkrimpel bovenop mijn neus 😉 Heel origineel gevonden, leuk! En mijn complimenten voor de mensen die de lintjes verdiend hebben, want die krijg je niet zo maar…

  11. Mrs. T. zegt:

    Oh een WE naar mijn hart. Ik mag dit werk doen en vind het fantastisch! Het is zo bijzonder om mensen op die manier in het zonnetje te mogen zetten.

Geef een reactie

