Het staartje

Zoals ik al meldde kon ik mijn computermuis niet vinden.
Ik had weer wat ongewoon gewerkt.
En ik had volgens mij echt op elke (on)mogelijke plek in en rond het huis al gekeken.
Op maandagmorgen kocht ik een nieuwe muisgrijze computermuis om de verloren speedy (rode uitvoering) te vervangen.
Ik zei nog in de winkel: zul je zien dat die andere muis zijn staart weer laat zien.

En jawel, ik zit dit nu te typen met speedy naast me.

Even terug in de tijd.
Wij zijn net een dag terug van onze juwelenweek, dus vandaag zijn de katten van hun vakantieadres gehaald.
Ik had gekookt, dus Juan wil de katten te eten geven.
En hij trekt een la open hiervoor.
Een la die meerdere keren per dag open en dicht gaat.
Want tweemaal daags dient de weegschaal uit de la gehaald te worden om het voer van de katten te wegen..
En Juan pakt de weegschaal, hij ziet als het ware ineens speedy met zijn staart hikken van de lach stel ik me zo voor.

Dus ja beste juwelen dit is er weer eentje.
We hadden al:
Heb je al in de koelkast gekeken?
Jij hebt je kookschort toch niet omgehad? (Ooit de parkeerplaats voor een portemonnee).
Nu is en heb je al onder de weegschaal gekeken ?  erbij gekomen.

Juan legde heel zachtjes speedy in mijn zicht en zei het volgende na een half uur geen blik van mij op speedy..
Mag ik de grijze muis voor mijn laptop die ik binnenkort krijg?
Ja, hoor Juan dat mag.
Ja, maar mag ik hem nu meteen.
(Min, blik op laptop, want iets aan het doen voor de Zonnebloem.. )
Ja, dat is goed, geeft de grijze computer muis een zwiep..

Min,,,
Mmmm?
Speedy ligt nu al een half uur voor je..
Ik denk dat ik behoorlijk uilig keek…

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Het staartje

  1. ria zegt:

    Dit stukje muis zie ik nu pas. Hoe kan dat vraag ik me af..Nou ja over uilig gesproken, het zal wel wennen/
    groetjes, Ria

  2. gewoonanneke zegt:

    Een muis aan een draadje, de oplossing misschien haha. Wel herkenbaar hoor loop ook regelmatig naar iets te zoeken zoals heel de dag al naar een stekker om mijn telefoon op te laden……

Geef een reactie

