Zwijmelen op Zaterdag: Pa’s beste

Nee dit log gaat niet over paasbeste muziek.
Maar vanochtend zag ik wel dat deze titel best zo gelezen kon worden πŸ˜‰

Mijn moeder is voor altijd voor mij met de pick up en de platen verbonden die zij draaide bij allerlei klussen. Vandaag de dag zet ze nog muziek op als ze strijkt.

Mijn vader is met veel minder muziek verbonden. In mijn jeugd was hij aan het werk en niet elke avond thuis. Hij vaarde namelijk als binnenvaartkapitein en had dan een week of twee wekenlang dienst. Zodra hij dan thuis kwam zuchtte mijn moeder wel eens dat ze meer werk had met hem in het gareel houden dan hun kinderen.
Degene die mijn vader kennen weten dat hij graag haantje de voorste is.
Op de eerste rij, goed in beeld.
Zijn zus, tante Rose, liet me echter alweer een tijdje geleden een foto zien waar ik ook op stond en waarbij me juist opviel dat ik pontificaal in beeld stond.
Waar ik dus smakelijk om heb moeten lachen, ik herkende er zo in dat ik toch ook wel op mijn vader lijk πŸ˜‰

Als mijn vader thuis was, luisterden we ook naar de radio en één van de radioprogramma’s die we dan (volgens mij op zondag) luisterden was
Toppers van Toen (met muziek uit de jeugd van mijn vader)
EnΒ  om het beeld compleet te krijgen luisterden we dan ook naar het programma Raad een lied met Willy Walden en Aase Rasmussen, en hun hond Doesjka πŸ˜‰

Nu zit dat liedje van Raad een lied in mijn hoofd, maar ik kan het zo snel niet ergens online vinden.

Wat ik jullie wel wilde laten horen was Pa’s beste liedje.
Want echt we gingen ervoor zitten als de begintune begon van toppers van toen.
En ik werd voor de rest van mijn leven besmet met een virus dat ik maar het Dutch Swing genoemd heb πŸ˜‰

Ik wens iedereen hele fijne Paasdagen toe.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Zwijmelen op Zaterdag: Pa’s beste

  1. Manuela zegt:

    Gezellig muziekje. Fijne Pasen sch.zus

  2. Marja zegt:

    Leuke herinneringen en een heerlijk swingend muziekje. Ik ken het nog en manlief is dol op de DSCB. Fijne paasdagen.

  3. Astrid zegt:

    Lieve Sas wat kan ik me nog goed herinneren als je pa thuis kwam en dan ging het huis weer op kop en als de twee weken dan voorbij was en hij weer ging varen zat je moeder nog in de zooi want het was niet klaar…. (keuken) maar ook de verbouwing van de slaapkamer van je ouders was geweldig met die slaap kuil… En mijn liefde voor de beatles heb ik ook van je moeder.

    Hele fijne paas gewenst voor jou en je vriend en natuurlijk ook voor je ouders

  4. jahhhhhhhhhhh op je vader lijken….dat herken ik ook in mezelf πŸ˜‰
    En DSC is natuurlijk altijd goed.

    Fijne dagen.

  5. Petr@ zegt:

    Herkenbaar melodietje!
    Leuk je verhaal over je vader erbij!

    Fijne pasen!

  6. gewoonanneke zegt:

    Leuk dat verhaal bij deze swingende muziek.

  7. Trees zegt:

    Een heerlijk oud nummer!

  8. Het lijkt wel een sportwedstrijd met die meelopende tijd en het up-tempo. Mooi hè, zulke herinneringen.

  9. O jaaa dixilandmuziek op zondag…en het voetbalveld, omdat daar de drumband kwam met de majorette πŸ™‚

    Moet zeggen dat ik dit programma altijd verschrikkelijk vond als klein meisje. Ik werd er doodzenuwachtig van haha en vluchtte dan maar naar buiten.

    Leuke herinneringen die je nu even wakker maakt πŸ˜€

    Gr Bibje

  10. vlasje zegt:

    Ja, dat was echt de jaren 50. Leuke pa herinneringen. Mijn ouders vonden het ook leuke muziek. Fijne week!

  11. Plato zegt:

    Ik herinner me Willy Walden als een raskomiek die samen met zijn partner Piet Muyselaar geweldige voorstellingen gaf in Carre. Maar eenmaal gestopt had je inderdaad dat suikerzoete programma met zijn vrouw. Ik heb het wel eens gehoord maar ik vond het altijd een deceptie tov zijn acteurstijd. Nee, dat was het niet voor mij.
    Van de DSC band heb ik nog een mooie EP. Echt leuk en als ik op feestdagen zo’n soort bandje zie moet ik daar altijd aan denken. Heerlijk.

Geef een reactie

