Zwijmelen met muziek: Duitse muziek op de radio ;-)

Ik luister steeds vaker naar de Regionale omroep.
Gewoon omdat ze me elk kwartier vertellen of en waar ik in de file kan komen te staan.
Deze week zochten ze een Duitstalig liedje omdat het op 10 april de Dag van de Duitse taal was.

En tja dan is dit het eerste liedje waar ik dan aan denk.
En zoals bij de meeste muziek, kijk ik de video niet, maar luister ernaar alsof het gewoon op de radio is.
Bij dit liedje heb ik dan ook het idee dat er zo een radioprogramma kan beginnen.

Dit is trouwens een liedje waarbij ik ook altijd aan mijn vader moet denken.
Omdat we ooit, in een vakantie in een Oost-Europees land samen in de auto naar dit radioprogramma geluisterd hebben.
Volgende week een heel ander nummer met dank aan mijn vader 😉

Oh en hier dan de uitvoering van het radioprogramma:
nieuwe versie
oude versie met fijne intro.

En nee ik weet niet meer hoe warm of koud het buiten was die dag dat ik samen met mijn vader in de auto naar dit radioprogramma luisterde en ik weet niet wie er binnen zat om het programma te presenteren.
Maar goed, mijn vader en ik we zaten binnen in de auto en luisterden dit programma.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Zwijmelen met muziek: Duitse muziek op de radio ;-)

  1. Marja zegt:

    Een heerlijk nummer. Dank voor je bijdrage en een fijn weekend.

  2. Trees zegt:

    Het nummer is toch wel lekker, maar fan van Duitstalig ben ik niet echt…

  3. Dat is nou echt zo’n muziekje wat mijn vader ook op zijn Duitse muziekbanden had kunnen hebben. Ik geniet even in de herinnering aan hem(hij is in 2008 gestorven)
    Fijn weekend gr Bibje

  4. vlasje zegt:

    Tja, een echte klassieker toch!

  5. Rianne zegt:

    Met een vader die dol was op slagers denk ik aan andere nummers, maar ook dit is er een met dierbare herinneringen zoals op de camping met z’n allen naar de radio luisteren. Bedankt voor het delen.

  6. gouwe ouwe, maar blijft leuk.

  7. Een heel goed nummer heb je uitgezocht als ZOZ. Deze keer hebben wij ook een Duitstalig nummer uitgekozen. Dat heb je nog niet bij ons beluisterd? Fijne zondag.

  8. ria zegt:

    Bij het luisteren was ik even in gedachten bij Mart. Als ik even weg ging wist ik dat hij meteen Duitse schlagers op cd of radio zou gaan beluisteren.
    Liefs, Ria

  9. tagrijn zegt:

    Op de Nederlandse radio was een programma dat tot 0.00 uur duurde en altijd hiermee eindigde. Kon ik maar op naam komen…

  10. Plato zegt:

    Jammer dat de clip het niet (meer) doet. Maar het nummer ken ik van dat programma. En van Reinhardt heb ik nog twee LP’s. Erg mooi. Een CD heb ik nog niet van hem gevonden maar dat komt nog wel.

    Fijn, die herinnering aan de dag dat je samen met je vader luisterde naar die muziek. Zo’n gedachte neemt niemand je af.

Geef een reactie

