Manipuleren

Wie is de meester en wie is de leerling.
Zorg, zegt Jaap van Zweden dat je altijd een leerling blijft.
Al jaren lijken de rollen duidelijk, maar wie is de leerraar en wie is de leerling?
En wie past welke kunstgrepen toe.

Ik sta zo vroeg mogelijk op
Langzaam schuif ik uit mijn slaapplaats
Eens kijken wat ik vandaag ga doen.
Wat zijn de anderen van plan?
Ik begin mijn dag zoals ik hem altijd begin.

Mens en kat dansen samen een chachacha
Aarzelend hoe te beginnen, is de mens o f de kat te vertrouwen?
Na 3 jaar zijn de rollen meester en leerling niet altijd even duidelijk
Iedere dag lijkt hetzelfde te verlopen, toch zit het verschil in kleine details
Poeslief kijken de twee elkaar elke ochtend aan.
Uitgestreken gezichten, geen kattenkwaad van af te lezen.
Later op de avond zitten ze samen naast een door hen geliefde man
Echter nu is het nog ochtend en wordt de dans ingezet.
Rap de trap af samen
Etenstijd voor mens en dier.
Na de maaltijd gaan de danspartners uit elkaar tot het volgende feestmaal.

Kat en mens hoe kwamen zij toch ooit bij elkaar en wie zocht wie
Uit? Op elk potje past een deksel.
Na 3 jaar hebben beiden een ontwikkeling doorgemaakt.
Ja, de dansstappen zijn gezet. Soms onwillig en met verzet.
En is dat verzet van de leerling of van de meester, dat is niet altijd even duidelijk.

Laten we even verder dansen.
Elke stap is er één
Ritme blijft vertrouwd
Elke dag opnieuw
Non-verbaal gaat de dans verder van kat en mens.
Ik begin mijn dag zoals ik hem altijd begin.
Wat zijn de anderen van plan?
Eens kijken wat ik vandaag ga doen.
Langzaam schuif ik uit mijn slaapplaats
Ik sta zo vroeg mogelijk op

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Manipuleren

  1. ria zegt:

    Ja soms is het een vraagteken wie wie is. Meestal leer je van elkaar.
    Lieve groetjes, Ria

  2. Plato zegt:

    Een wonderlijk verhaal. Kat en mens. Wie zal weten hoe precies de
    verbindingen in hun kopje verlopen. Manipuleren zal daar zeker bijhoren.

Geef een reactie

