Seizoensinvloed -> hooghartig

Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Nee, wij hebben ons geld niet in duistere zaken gestopt.
Er werden met het oog op het seizoen deze week iets verwisselt.
Spottend keken ze me trouwens al het hele vorige seizoen aan.
Laten we maar eens kijken wat ze te melden hebben.

Nou ons seizoen kwam nooit echt uit het startblok.
Had je ons moeten zien in onze vorige twee seizoenen.
Nou binnen een week konden we aan het werk.
Fijn een auto helpen met het ploegen door de sneeuw.
Ja, dan maak je de naam winterbanden meer dan waar.
En toen we dus onder de auto gezet werden, nou toen telden we een week.
We telden een maand. Maar steeds stelliger werden we in onze bewering.
Oké er is nog geen centimeter sneeuw gevallen, maar zodra dat er is kunnen wij echt aan de slag.
We draaiden onze rondjes. We hielpen mee om net niet tegen een andere weggebruiker te botsen, want tja die sneeuw die wilden we nog wel eens meemaken.
Het hele winterbandenseizoen hebben we geen sneeuwvlok gezien, de ideale temperaturen voor ons is onder de 6 graden.
Nou, volgens ons was ons seizoen al over voordat het begon.
En lieten ze ons ook nog eens zweten met temperaturen ver boven de voor ons ideale temperatuur.
Onze klachten zijn gehoord, want hoera sinds deze week hebben de collega’s “zomerbanden” onze taak overgenomen.

Tja, ik zag Juan al bijna als weervoorspeller. Zodra hij bij Deetje de winterbanden eronder deed begon de winter echt te winteren in het winterbandenseizoen. Dat verwachtte ik dit keer ook, maar goed het werd heel lang wachten op iets wat nooit echt van de grond kwam.
En zo schreef ik weer een blog die echt heel anders uit de verf kwam, dan ik had kunnen dromen.
En jij, over welk seizoen zou jij willen schrijven. Ik heb onderzoek gedaan er zijn er best veel.
De jaargetijden, allerlei sportseizoenen, vakantieseizoen..
Ik nodig je van harte uit om deze invalshoek op meer dan één manier te gebruiken.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Seizoensinvloed -> hooghartig

  1. Marja zegt:

    Mij lukt het niet om met deze invalshoek iets aan elkaar te breien. Volgende keer beter.

  2. Plato zegt:

    Winterbanden die een stukje schrijven. Het moet niet gekker worden. En het ziet er naar uit dat het bij schrijven blijft want winter is het nooit geweest. Ik ben benieuwd of ook de zomerbanden de pen ter hand nemen.

Geef een reactie

