Feesten op zaterdag: Carnavalsmuziek

Het is misschien raar om van iemand te horen die het grootste deel van haar leven in de provincie Gelderland heeft gewoond dat ze ooit dansmarieke was bij een Carnavalsvereniging. De Slingeraars, waar mijn vader deel uitmaakte van de raad van elf.
En nou ken ik niet echt Carnavalsmuziek waar ik op wil zwijmelen.
Dus ik zet er in plaats van Zwijmelen feesten boven als titel.
Enne waarschuwing vooraf dit liedje kan langer in je hoofd zitten dan het Carnaval duurt.
Voor iedereen die Carnaval viert, een hele fijne carnaval en voor allen een heel prettig weekend.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Feesten op zaterdag: Carnavalsmuziek

  1. Marja zegt:

    Die gekke André. Wij gaan niet carnavallen, maar gewoon genieten van een familieweekendje. Veel plezier, dansmarieke.

  2. vlasje zegt:

    Heerlijk als je zo vrolijk kunt zijn en dit nummer maakt ook vrolijk!

  3. cornma zegt:

    Jammer, maar ik ben geen fan van André van Duin en ook niet van carnaval.

  4. ria zegt:

    Al heb ik niks met carnaval ik hou wel van vrolijkheid.
    lieve groetjes, Ria

  5. Trees zegt:

    Ik ken het nummer wel maar ga het toch maar niet luisteren, zit niet echt te wachten om een carnavalsliedje niet meer uit mijn hoofd te krijgen hahaha.

  6. Melody zegt:

    dat ik als Noordelinge niets met carnaval heb, noch met de muziek die erbij hoort, zal je niet verbazen… snap er ook helemaal niets van moet ik bekennen.

    fijn weekend

  7. Leo's mening zegt:

    Wij ‘Hollanders’ vinden carnaval maar een wonderlijk fenomeen. Snappen er de ballen niet van. Maar als het dan v/h Koninginnedag is of was, lopen we als malloten verkleed door de stad te hossen omdat een vorst(in) jarig is die bijvoorbeeld in onze grote stad weinig echte aanhangers kende door de eeuwen heen. Of gaan we met 600.000 langs de grachten staan kijken naar een bonte stoet varende carnavalsschuiten vol homo’s of lesbo’s. Statements, natuurlijk, en dat is carnaval volgens mij ook. Zeker de optochten. Dat er dansmariekes aan meedoen maakt het alleen maar leuker om naar te kijken…

  8. Een vriend van ons bescheurt zich altijd om André van Duin. En sinds ik een keer met hem gekeken heb, snap ik kennelijk de (simpele) humor en ben ik het ook gaan waarderen. Mijn hemel, wat een nummer… Ik ga gauw wat anders draaien om de oorworm om zeep te helpen.

  9. Plato zegt:

    Ik vond het liedje maar zo zo, maar ik ben even blijven hangen bij de sketches het journaal en het weer. Dat was wel leuk.
    Carnaval, daarvan kan ik niet meepraten. Daarvan hebben Noordhollanders geen benul (gelukkig).

Geef een reactie

