Onthand

Ik typ nu met negen vinger.
De rechterduim wordt nu ontzien.
Schrijven met pen is me de komende tijd even ontraden.
De fysiotherapeut heeft mijn rechterduim vastgezet met tape, zodat ik er in ieder geval aan denk om deze duim te ontzien.

Door de rechterduim te ontzien, ontzie ik ook het pijnlijke deel van mijn pols.Om me hieraan te helpen herinneren krijg ik een brace.
En als ik dan op google kijk bij een duim brace viel me op dat (gezien hoe mijn duim nu is ingetaped) ik in de volksmond last heb van een skiduim.

En echt de laatste keer dat ik op of met skies een berg afgleed was eind jaren tachtig van de vorige eeuw.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Onthand

  1. Marja zegt:

    Ach jeetje. Ik zal voor je duimen.

  2. Plato zegt:

    Ik wist niet dat ie bestond, de skiduim. Nou, dan moet ik aan skieën maar helemaal niet beginnen. Want ik heb op beroerde dagen al last van die gewrichten zonder dat ik iets doen.
    Veel sterkte ermee. Hopelijk kun je snel weer over tien kluifjes beschikken.

  3. ria zegt:

    Voorzichtig aan anders krijg je straks een onbemande hand.En nee ik vind dit niet leuk.
    lieve groetjes, Ria

Geef een reactie

