Verwaarlozen

Ik wil niet klikken hoor en al helemaal niet klagen hoor,maar hé ik vind wel dat er sprake is van verzuimen.
Ja, wel!

En toen ik dat Min net duidelijk probeerde te maken zei ze dit.
Ah, ik verzuim dus? Zover ik weet wordt jij niet weggecijferd hier.
Wegcijferen? Hmmm, die Min let me al teveel op de cijfertjes zodra ze mijn etensbak op de weegschaal zet. Ik krijg afgepast te eten.
Daar probeer ik zo min mogelijk aandacht aan te besteden..

Nou kijk ik ben hier al 3 jaar in huis.
En oké ik ben nog steeds niet de meest bijdehante kat die je je maar kan voorstellen.
Maar goed, langzamerhand liet ik me aan mijn  bedienden steeds vaker zien.
Schoot ik soms nog wel even weg, naar de veilige haven van de zolder..
En kwam even later toch weer terug naar waar mijn mijn bedienden waren.

Ik kreeg steeds minder problemen als er visite kwam.
Ik liet me al aanhalen door Hilde, Ann en door Patt.
Sjoerd is me dan nog net iets te onrustig..

Dus stapje voor stapje werd ik steeds minder angstig.
Ik word nog steeds niet graag opgepakt en voor de stofzuiger ga ik nog wel een blokje om.
Buiten de tuinschutting laat ik me nog niet zien, maar ik vecht soms wel een robbertje door de schutting heen met de buurkat over Kaatje.

Kaatje kijkt daarvan niet op of om.
Nou gisteren kregen we dus weer eens visite.
Er is een speciaal kattenkussen op de bank en op de stoel voor Kaatje en mij.
Dit keer ging ik eens tussen mijn bediende aan de ene kant en de visite aan de andere kant zitten.
Mijn bedienden zaten erbij en keken ernaar.
Gelukkig lieten ze geen van allen na om mij eens lekker te kroelen.

Mossel

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Verwaarlozen

  1. ria zegt:

    Heerlijke kattenWEelden
    lieve groetjes,Ria

  2. metmijgaathetgoedhoor zegt:

    leuk geschreven

  3. Pingback: Kat (deel III) en een nieuwe WE-300 | Platoonline

  4. Plato zegt:

    Dus Mossel wordt verwaarloosd qua eten. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Hier gaat ook alles maar bekjesmaat want Tuinier vindt dat ik niet veel zout mag vanwege mijn nieren. Tsss, wat moet ik met nieren. Ik heb ze zelfs nog nooit gezien. Bestaan ze eigenlijk wel of is het gewoon een stok om mee te slaan. Een bezuinigingsoperatie over mijn kattenkopje heen. Ja, ik kan me de onvrede van Mossel goed voorstellen. En moet je nou eens kijken wat ze zelf allemaal naar binnen zwelgen, die bediendes van ons. Walgelijk gewoon, hypocriet ook. Maar ja, wat kunnen wij, behalve klagelijk miauwen, op het tapijt pissen en onze klauwen in het behang slaan. Wij zijn maar beperkt in onze mogelijkheden.
    Mossel dit heb je prima geschreven. Ik sta helemaal achter je en als er een bond van ontevreden katten moet worden opgericht, dan ben ik jouw KAT.

    Groetjes

    KAT

  5. Nathalie zegt:

    Tjonge, die katten hebben wat te verduren deze ronde 🙂 Leuke WE!

  6. Dwarsbongel zegt:

    Vreselijk! Direct melden aan Dion Grauss! 😉

  7. Wat de ene als verwaarlozing ervaart kan de andere als toegepaste (liefdevolle) zorg bestempelen, daarbij hoeven ze het niet per definitie met elkaar eens te zijn 😉

    bedienden dus: groot gelijk
    mossel…: sneu voor je maar ze bedoelen het goed.

  8. Leuke WE en ook een leuke naam Mossel…hij lust wel meer maar de bedienden gaan er niet in mee 😉

  9. Trees zegt:

    Weer een kat in het nauw ;-).
    Fijn dat het zo goed gaat met Mossel!
    Mooie WE300 Min!

  10. Mrs. T. zegt:

    Heerlijk beesten die poezen! 😉
    Grappige naam voor een poes trouwens. Die van ons heten Suske en Wiske.

Geef een reactie

