De postbode

Vandaag lag er een pakketje op me te wachten.
Ja, dat was niet onverwacht.
Zo fijn als iets sneller komt dan je hoopte.
En zo fijn om nu een verzameling compleet te hebben.

Was ik eigenlijk niet aan het ontspullen?
Wat haal ik nu weer allemaal in huis.
En heus er liggen hier nog voldoende exemplaren die hun woorden met mij willen delen.
Die stapel is net met twee weer een stuk groter geworden.

Nog even en ze gaan klagen dat er nooit iemand ogen voor hun woorden hebben.
Bij de plank met boeken vol schrijfinspiratie kwamen er vandaag 2 bij.
En naar één van die boeken daar was ik eigenlijk al jaren op zoek.
Ik schreef er zelfs een blog over.
Waarop mijn moeder ook begon met het ontspullen van de boekenkast en ik van verschillende boeken nu een tweede exemplaar bezit.
Binnenkort eens kijken of ik daar iemand heel erg blij mee kan maken.

Terug nu naar de pakjes die vandaag op mij lagen te wachten in de hal bij de brievenbus.
Het ene pakje was gevuld met een nieuw boek, een boek waar ik vanaf 15 januari 100 dagen elke dag mee ga schrijven, een kwartier lang: Het werk van Etty Hillesum.

Kijk als The Artist Way vorig jaar niet op mijn pad was gekomen was ik deze nieuwe (schrijf)uitdaging niet aangegaan. Maar nu heb ik er wel heel veel zin in om samen met 500 anderen hier aan te werken en toch mijn eigen individuele (schrijf)pad te gaan.
Want dagelijks sinds 16 maart 2013 start ik mijn dag met 3 ochtendpagina’s met dank aan The Artist Way en tot 22 maart heb ik oog voor meer creatieve zaken.
Daar mag Etty me dus ook nog 66 dagen meehelpen hoe ik dat met pen en papier kan doen.

Ik kocht er in ieder geval een nieuw schrijfschrift voor. En dit keer kocht ik een ongelinieerd schrift, ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden.

Het andere boek, dat inspireerde me al tot een blog.
En nee helaas kreeg ik dit boek niet in mijn schoen of onder de kerstboom.
Ik vond het via Bol.com bij de tweedehandsboeken.
En nu heb ik dus alle drie de boeken die Willem Wilmink schreef.
Deze boeken delen de boekenplank met andere inspirerende boeken waar ik mee schrijf.

De tweedehandsboekverkoper deed er tenslotte nog een leuke kaart bij.
Dus kreeg ik toch meer post dan ik had verwacht 😉

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op De postbode

  1. ria zegt:

    Ik ben ook aan het ontboeken. Heb er al tig op e-reader staan ,die lees ik misschien in de zomer wel eens.
    lieve groetjes, Ria

  2. tagrijn zegt:

    gefeliciteerd met de aanschaf

  3. Plato zegt:

    Dat boek van Etty zul je zeker mooi en ontroerend vinden. Ik ben benieuwd wat je daarmee gaat doen. Ik heb van Etty twee boeken meen ik. Eens op zolder kijken.

Geef een reactie

