Hardop dromen: Later als ik groot ben

Het is 2008 en ik krijg de vraag wat het liefste is wat ik zou worden.
Nou als ik echt eerlijk ben dan is dat een schrijfster.

De vraagsteller kijkt me aan.En waarom begin je vandaag dan niet met de eerste stap in de richting van die droom.
Je hebt net al verteld dat je veel leest en je volgt al een paar bloggers.
Hou je schrijfsels niet alleen voor je zelf.
Het eerste blog, getiteld Tante Zus, was geen lang leven beschoren.
Nee, het tweede blog dat ik startte is nu nog steeds de naam die bovenaan staat: Reismeermin.

Eind 2012 kreeg ik van de Zonnebloem voor mijn vrijwilligerswerk een aantekenboek getiteld “Verhalenvanger”en ineens wist ik dat ik geen echte schrijver was, maar wel een echte verhalenvanger. En voor ik het wist had ik in januari 2013 aan een groep droombaanreizigers verteld dat mijn eerste boek er toch maar eens moest gaan komen.
Ik selecteerde de verhalen die ik eerder ving voor in dit boek en kwam er bij het voorwoord achter wat één van de redenen was waarom ik ooit met het opschrijven van die verhalen ben begonnen.

En nee, mijn boek werd niet gepresenteerd in 2013.
Echter onlangs vond ik mijn aantekeningen terug van tientjesdag 10-10-2010 en de datum die daar ik daar heb genoteerd voor mijn eerste boek is een datum in 2014 😉

Wat heb ik nu nodig om mijn boek dit jaar te publiceren?
Ik heb mijn manuscript terug van de uitgever en ik zal hier de komende tijd nog wat aan dienen te werken.
Gelukkig kreeg ik bij één van mijn 26 ontmoetingen de tip om zoveel mogelijk mensen te vertellen dat mijn boek gepubliceerd gaat worden, dat heb ik dus met zoveel verve gedaan, dat als ik nu ergens kom er altijd wel iemand naar mijn boek vraagt.

2014, het is nu 9 dagen oud en vandaag krijg ik dan ook nog de tip om een bucketlist te maken. Op mijn bucketlist staat al een tijdje maar één ding: Creativiteit.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Hardop dromen: Later als ik groot ben

  1. ria zegt:

    Willen is niet kunnen, willen is doen en de eerste stap heb je al gezet.
    lieve groetjes, Ria

  2. Alles lijkt nu écht samen te komen…

Geef een reactie

