Hardop dromen: Hulp vragen

Ik help graag andere mensen en trouwens ik help ook graag dieren.
Ik ben als het ware een hulpverlener pur sang.
Ik kan alleen niet zingen, tenminste vergeleken bij andere familieleden vind ik mezelf lang niet muzikaal.

De afgelopen dagen heb ik heel wat hulp gevraagd en gekregen.
Zonder dat mensen wisten om welke hete brij ik nu eigenlijk aan het draaien was.
En nee, dat ga ik hier ook niet noteren.
Het waarom van mijn hulpvraag blijft beperkt tot hen tot wie ik mij de afgelopen dagen heb gericht voor een luisterend oor.

Toch wil ik iedereen dringend adviseren om hulp te vragen en eigenlijk (ook aan mezelf dit advies) veel eerder dan je zelf eigenlijk zou willen.
Want nee, je hoeft niet alles zelf te kunnen of zelf op te lossen.
Ook al heb je tot in den treuren gehoord dat kan niet en wil niet op het kerkhof liggen.
Er kan veel, maar alles dat is een utopie.
Dus ja er kan soms iets niet wat ik wel wil.Of ik maak er geen tijd voor.
Zo staan er nog twee vakantiejaren met foto en filmmateriaal op mijn camera.
En zoals ik onlangs al schreef ik zou best ook wel wat hulp kunnen gebruiken bij het opfrissen van ons huis.
Het grappige eigenlijk nu is als ik het opschrijf ik de ervaring heb dat ik dan zelf tijd weet te creëren voor het opruimen in huis, maar ja zo heeft het dus nog niet gewerkt bij de bovenstaande zaken.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Hardop dromen: Hulp vragen

  1. daar ben ik het helemaal mee eens 🙂

  2. ria zegt:

    Zo zit ik nog met stapel papieren die moeten worden uitgezocht en wel of niet weer in mappen.Telkens neem ik het me voor, morgen doe ik het. Nee hoor tot ik zo baal van mezelf en dan……ja …..eindelijk komt het er van, maar nu nog even niet.
    Lieve groetjes, Ria

Geef een reactie

