Hardop dromen: Inzicht krijgen

Ik heb toch meer gehad dan lagere school, maar inzicht krijgen dat duurt soms best een poosje.

Ik begon dit blog in 2008 omdat ik een reis naar meer (financiële) minnen verwachten.
Ik beloofde zelfs om als ik de geldkraan hiervoor open moest draaien daarover te schrijven bij de rubriek drakengal, want dan moest het echt wel een draak van een rekening zijn.
En nou die rubriek is niet vaak gebruikt, toch laat ik hem staan.

Nee ik had  toen helemaal geen idee dat ik meer met minder kon doen.
Onlangs moest ik het Nibud erkennen dat ik het nu veel lastiger vind om keuzes te maken.
In 2008 waren er twee, wellicht drie keuzes. Het kon wel, het kon (nu nog) niet.En we maakten een lijstje met dingen die we wel wilde.

Anno 2013 was de keuze veel moeilijker. Want er was meer geld om dingen mee te doen.
We gaven meer uit dan ik had begroot, dus ik ben dit jaar maar begonnen met kijken wat met minder geld kan.

In 2013 ging ik op reis in de richting van mijn eerste boek.
In 2008 dacht ik dus te weten waarom ik dit blog begon.
Het inzicht waarom het echt was kwam bij het voorwoord van mijn boek.
En vanaf 2008 trakteer ik mezelf als verhalenvanger op verhalen die ik ooit gehoord heb van mijn (groot)ouders, buurtgenoten en andere burgers en buitenlui.

En trouwens bij de reis richting mijn eerste boek, ontdekte ik dat ik heel veel inzichten kreeg door dingen te tekenen. Dus ja, tekenen dat zet ik op mijn lijstje om vaker te doen dit jaar.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Hardop dromen: Inzicht krijgen

  1. ria zegt:

    En laat het allemaal niet bij dromen blijven Min. Een droom is al uitgekomen. We hebben samen geluncht. Jezelf niet dwingen dat je dromen uit MOETEN komen.
    Je komt er wel Min.
    Lieve groetjes, Ria

  2. heel veel succes dit jaar met al jouw moois

Geef een reactie

