Hardop dromen

Zes dagen om te dromen
Wat wel en vooral wat niet
Mijn boek dat gaat er komen.
Ook al heb ik nu verdriet.
De winst het zal wellicht in verlies schuilen.
Voor mezelf gaan staan.
Blijven schrijven
Want ik wil anderen leren om te leven met pit, ook als het tegenzit.

In 2014 zeg ik Ja tegen:
Mijn grenzen, tot hier en niet verder
Tegen de liefde voor mijn partner, dieren, het schrijven en mijn werk.
Ik zal goed voor mezelf zorgen, zo ga ik lunchen met een blogmaatje.
Ja, ik ga mijn droom waarmaken. Mijn boek is niet alleen geschreven, maar ook gepubliceerd.
Ja, ik ga door met schrijven, voor blog, nog een boek, schrijfopdrachten.
Ja, ik ga dit jaar met mijn partner naar Corsica.
Ja, ik word al wat vrolijker met dank aan dit lijstje.

IN 2014 zeg ik nee tegen:
Mijn slachtoffergedrag
Mijn zelfkritiek
En nee ik laat me niet meer in een hoek duwen.

Ja, ik ga er een mooi jaar van maken.
Waarop ik elke dag groei (maar toch niet zwaarder of lichter wordt met gewicht)
En met wie zou ik nu mijn dromen willen afstemmen?
Waar wil ik nu echt werk van gaan maken?

PS:
Aan iedereen die wat creatiever wil zijn in 2014, dan kan ik echt (en die ontdekte ik dan weer met dank aan Sonja Broekhuizen) het boek The Artist Way aanraden..
De cursus rondom TAW heb ik ook bij Sonja Broekhuizen gedaan, en met dank daaraan hebben mijn ouders al een creatie van mij in hun huis hangen: Een schilderij van een lachende koe. Maar hé ik heb nog steeds niet foto’s van mijn andere creatieve kunstuitjes getoond. Iets wat ik dus ook in 2014 wel wil kunnen.

En met dank aan hardop dromen zie ik nog meer schrijvers langskomen en een hele leuke uitdaging die ik op de voet ga volgen..

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

5 reacties op Hardop dromen

  1. En hoppelakeeje: jij bent helemaal klaar voor 2014!

  2. rietepietz zegt:

    Volgens mij heb jij 2014 helemaal op de rails en dat is móói!

  3. jokezelf zegt:

    Nou, dat zijn prachtige voornemens! Good for you.

Geef een reactie

