# Nieuwjaarsblogchallenge 18: als het niet zo loopt als gewenst.

Ik ben nu ruim 10 dagen op weg om te kijken op welke wijze ik creatief kan zijn.
Iets meer dan alleen schrijven van zaken van me af en naar me toe.
Zo zit ik dit nu te typen op vrijdagavond 4 april om 20.43 uur na een dag die niet zo gelopen is als gewenst.

Zo kreeg ik mijn Manuscript terug van mijn uitgever wat er echt wereldvreemd uitzag.
Daar zal ik dan mijn creativiteit op gaan loslaten.

Maar wat kun je nu het beste doen als het zo loopt als gewenst. Nou als ervaringsdeskundige kan ik wat tips geven:
Gewoon doen alsof er niets aan de hand is.
Een normaal dagritme aanhouden.
Door blijven gaan op de weg die je aan het lopen was (na vallen weer opstaan)
Van een negatieve ervaring een positieve maken.
Want in verlies, weet ik uit ervaring, zit heel veel winst.

Bijna 6 jaar geleden begon ik dit blog op een keerpunt in mijn leven.
Ik verloor mijn gezondheid en daardoor een baan.
Onlangs was ik bij mijn huisarts en zij vond dat ik de dingen deed die goed klonken.
Ik kijk minder tv.
Doe vaker dingen die ik leuk vinden en me creatieve uitwijkmogelijkheden bieden.
Waardoor ik me ook weer beter ging voelen.
Maar ja, dan was er vandaag dus een dag dat het niet zo liep als gewenst.
En ik even weer met mijn neus gedrukt werd op mijn (on)mogelijkheden
(afhankelijk van aan wie je de vraag voorlegt..).

Ik kijk heel erg naar wat wel mogelijk is.
Want ik weet hoe ik me voelde toen ik dat 6 jaar geleden niet deed.
Maar ja, soms komen die gevoelens terug.En dan haal ik altijd het Plan B voor hoe zorg ik goed voor mezelf uit de kast.
Op vrijdag had ik ook nog wat luisterende oren die mij raad gaven.
Kijk en zo weet ik een vervelende dag toch nog wat kleur te geven.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op # Nieuwjaarsblogchallenge 18: als het niet zo loopt als gewenst.

  1. Marja zegt:

    Nogmaals heel veel sterkte.

  2. ria zegt:

    The only way is go up Min .Denk aan ons verlanglijstje
    Liefs, Ria

  3. rietepietz zegt:

    Oeps… ik dacht eigenlijk dat je het loggen op een heel laag pitje gezet had ,zie ik hier ineens héél veel logjes staan.Maar als ik het goed zie heeft dat iets te maken met “een uitdaging” dat kan ik niet helemaal volgen!
    .

Geef een reactie

