Creatief met Min

Hoe ziet creativiteit er uit?
Ik denk niet dat ik Ria een door mij gemaakte taart kan aanbevelen.
Toch heb ik samen met mijn moeder wel eens koekjes gebakken.
Ik heb nu alles wat ik dit jaar in schriften heb geschreven teruggelezen, echt creatieve kado’s.
Ik probeer ook heel creatief in ontspullen te zijn.
Zo maakte ik twee dozen leeg, met daarin mijn postzegelverzameling en de schrijfschriften uit de jaren 80.
Nee, die deed ik niet allemaal ongezien weg.
Nee, ik had nog ruimte in een kast die niet in het oog loopt.
Maar goed een kast is niet zo’n vervelende ruimtevreter als een doos die al minimaal 10 jaar niet geopend is.

Vandaag bracht ik als vrijwilliger de kerstattentie rond van de Zonnebloem, afdeling Wijchen.
Een attentie die mede mogelijk is gemaakt doordat vrijwilligers (waaronder ik) deze gemaakt hebben.
Het maken van de onderzetters met zonnebloemen was om te beginnen wel wat buiten mijn comfortzone, want zo handig vind ik mezelf niet.
Maar vele (vrijwillgers)handen maken licht werk
Dus ja ik ben dit jaar al vaker creatief bezig geweest dan ik ooit had durven dromen.

En zoals bij heel veel zaken.
Er is maar één manier om iets (bij) te leren of je dromen waar te maken.
Het moeilijkste ook: ja zeggen tegen dat wat je wilt leren of de droom die je waar wilt maken en beginnen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Creatief met Min

  1. ria zegt:

    De laatste zin is de juiste. Ja zeggen en beginnen.
    Lieve groetjes, Ria

Geef een reactie

