Kerstperikelen

Jaap keek nog eens door het raam.
Hij drukte nogmaals op de bel, klopte hard op het raam.
Tot nu toe had niemand hem kunnen melden of men Rika nog gezien had.
Mia, de vriendin van Rika, was ook niet thuis.

Ach dacht Jaap ik bel even de dochter van Mia.
Hoe heette ze ook alweer?
Op de naam kwam hij niet zo één twee drie.
Maar hij wist zeker dat ze in zijn krantenwijk woonde.

Langzaam keek hij rond in zijn krantenwijk.
En terwijl hij aan de dochter van Mia dacht, zag hij haar ineens.
Hij liep op haar af en zei:
Hallo mijn naam is Jaap en ik bezorg voor iemand deze dagen kerst attenties.
Nu had ik er ook één voor Rika bij mij, maar ze is net als je moeder Mia niet thuis.
Kun je me alsjeblieft vertellen of alles goed is met deze dames?

De dochter van Mia werd niet vaak aangesproken,
het leek wel alsof men haar niet zag.
Dat ze in een rolstoel zat betekende toch niet dat ze niet kon horen, zien en spreken.
Ze keek de man, die zich had voorgesteld als Jaap, glimlachend aan.

Hallo Jaap, zei ze, mijn naam is Tina.
En Rika en mijn moeder Mia zijn door mijn broer Bert uitgenodigd om bij hem langs te komen.
Weet je dat mijn broer Bert in Australië woont?
Nou die reis had heel wat voeten in de aarde en ik denk dat Rika er gewoon niet meer aan heeft gedacht dat ze elk jaar via jou een kerst attentie krijgt.
Ze laat hem me altijd zien.
Mag ik vragen wat het dit jaar is?

Aan de overkant van de straat stond de schrijfster van de kaart.
Was het haar dit jaar toch weer gelukt om mensen samen te brengen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kerstperikelen

  1. Marja zegt:

    Gelukkig. Ik ben helemaal gerustgesteld. Toch een goed einde.

  2. Plato zegt:

    Leuk bedacht. Een goede geest op de achtergrond. ik ben altijd blij als het goed afloopt.

  3. djberend2013 zegt:

    Wat fijn. Met zo’n afloop kan de kerst nu al niet meer stuk. Dank je wel.

Geef een reactie

