Zing zo

Geïnspireerd door Toon Tellegen schreef ik vorige week als zondagsschrijver deze contra tekst:

Ik ben oud.Ik ben heel oud.
Ik ben zo oud als de weg naar Rome.
Laten we oprecht verbaasd zijn over mijn oudheid.

Laten we mijn woorden verdraaien.
Laten we mij rechts passeren,
Mij niet met de nek aankijken en mij altijd herinneren.

En als we mij toevallig herinneren,
zomaar om te horen of de koekoek al de regen aankondigt
en of er nog kikkers in 7 sloten springen
laat dan weer terugkomen
mijn blauw
mijn pittige azuren
mijn inspirerende woorden.

Vroeger, veel vroeger moer ik nu slapen
Niet schoorvoetend
en eigenwijs.

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Zing zo

  1. ria zegt:

    Dit is een pracht stuk zing -zo.
    liefs, Ria

  2. Pingback: Zing-Zo – *99* | Melody

  3. IK moest m 2x lezen en nog weet ik niet of ik begrijp wat jij probeert te zeggen 😉

    Evengoed vind ik het wel een mooie combi van woorden.

    dank je wel.

  4. Plato zegt:

    Ik snap het ook niet helemaal maar het staat er wel mooi, beetje mysterieus.

  5. Pingback: Zing-Zo – *99* – Melody Music

Geef een reactie

