Zwijmelen op Zaterdag: Mooie stemgeluiden

Het is niet alleen bij muziek dat ik zwijmel.
Nee, ook bij stemgeluid kan ik dat al doen.
En dan leef ik samen met de man waarvan ik vind dat hij de beste stem heeft.

Deze week overleed Kees Brusse, een man met een markante stem.
En als ik aan Kees denk dan denk ik ook altijd aan een broer van hem die zei:
Hier Parijs, hier Jan Brusse

En nou ja als ik aan hun stemmen denk, dan vind ik die toch formidabel.
Laat dat nou net in het Frans een liedje van Stromae zijn dat ik alleen al vanwege de stem graag hoor en ik deel hem nu met jullie.

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Zwijmelen op Zaterdag: Mooie stemgeluiden

  1. Marja zegt:

    Ik vind stemmen ook belangrijk en gelukkig heeft mijn man een zalige stem. Niet om te zingen helaas. Een collega in de jaren 90 was al in de zevende hemel als ze mijn man aan de telefoon kreeg. Daar ging zij van zwijmelen. ;o)

  2. Ben het helemaal met je eens!!!!

  3. vlasje zegt:

    YES wat een zanger!!!!
    Fijn weekend!

  4. cornma zegt:

    Hij zal best goed kunnen zingen, maar ik vind dit echt een verschrikkelijk nummer.

  5. Ik ken de taal niet, maar houd van de franse taal , ik kreeg kippenvel bij dit nummer wat een stem en emotie brengt hij over .Heerlijk gezwijmeld !

    Ook ik heb dat met stemmen, ze kunnen je zo pakken 😀

    Liefs en fijn weekend Laura

  6. Nee niet mijn ding hoor deze stromae…..ik snap niet zo goed wat iedereen nu ineens met hem heeft.
    Het zal de stem zijn? Ik zwijmel eerder bij zware stemmen, sonore stemmen 😉

    http://www.bibje.blogspot.com

  7. Nee helaas ook niet mijn muziek

  8. Trees zegt:

    Mijn smaak ook niet hoor, ben ook niet zo weg van Franstalig. Ook de stem doet mij niks… wat zitten mensen toch vreemd in elkaar hè…

  9. O, is hij dat? Van dat andere nummer dat mijn dochter altijd zingt… over papa en dan veel Frans. Wel een volwassen stemgeluid. En geen wonder dat die gast zo dun is. Bij iedere beweging maakt hij 3 bewegingen teveel…

    Leuk feitje horen? Ik heb even gegoogeld en wil het even delen. Stromae is ‘verlan’ voor Maestro. Verlan is het omgekeerde van ‘ l’envers ‘ (dat is Frans voor omgekeerd) en Verlan is een soort taaltje die door Franse jongeren soms gesproken wordt. Ze draaien dan delen van woorden om en plakken ze weer aan elkaar. Bijvoorbeeld: Laisse tomber (=laat maar zitten, lett. laat vallen) → ton+bé → bé+ton
    verlan = laisse béton

  10. dieneke55 zegt:

    Nooit van gehoord…………….je verwacht ook helemaal niet zo’n stem bij zo’n schriel joch.

    Eigenlijk is je stem het enigste zo’n beetje die hetzelfde blijft je hele leven.

  11. Greet zegt:

    Ik kan niet zeggen of ik het mooi of lelijk vind. Ik weet nu wel wat de titel is.

  12. Plato zegt:

    Kees Brusse… hij was oud, versleten. Maar hij liet geweldige sporen na. Gelukkig wel. Het was een fenomenale acteur met een warm, indringend stemgeluid. Hopelijk wordt hij nooit vergeten.

Geef een reactie

