#Nieuwjaarsblogchallenge 8: Het domste…

Wat is het domste wat ik ooit deed?
Wat was niet zo slim?

Nou het antwoord  is afhankelijk van aan wie je het vraagt:

Volgens iemand die zag hoeveel plezier ik als tiener had met dansen, was het domste wat ik ooit deed stoppen met dansen in 1987.
In 2005 pakte ik het dansen weer op, om het in 2013 weer te stoppen.
Toch ik mis het wel, dus wie weet pak ik de dansschoenen weer uit de kast.

Er zijn een aantal mensen die hadden verwacht dat ik het schoonmaakadviesbedrijf dat mijn vader had zou overnemen.  Die ambitie heb ik eigenlijk nooit gehad. Vonden mensen, gezien mijn opleiding, een beetje vreemd.

Het domste zelf vind ik eigenlijk dat ik het schrijven waar ik al in mijn tienertijd zoveel baat en plezier van had en de dromen daarover medio 1987 bewust in de koelkast van mijn geheugen te leggen, om ze daar medio 2008 in de diepvriezer terug te vinden.
Echter wat ik de laatste tijd leer is dat eigenlijk niets voor niets is.
Het was blijkbaar de (reis)route die ik te volgen had.

En dan is aan mij de keuze om spijt te hebben van die weg, of ervoor kiezen om het een beetje dom te vinden, maar ik heb wel van die reis en de obstakels genoten.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op #Nieuwjaarsblogchallenge 8: Het domste…

  1. tagrijn zegt:

    Kan me voorstellen dat je ook van obstakels op je pad kunt genieten. Want dat maakt deel uit van een leerproces. Maar je spreekt in de voltooid verleden tijd. Ik denk dat de reis nog niet ten einde is en dat je nog steeds onderweg bent.

  2. ria zegt:

    Als je er van hebt genoten is het zeker niet dom geweest. Reis nog maar fijn een poosje door.
    Lieve groetjes, Ria

  3. Plato zegt:

    Precies zoals je het zegt: het is jouw reis. En die gaat nog steeds door. Net als die van alle andere mensen trouwens. Want als je denkt dat ie stopt, gaat ie toch door. Al maar door 🙂

Geef een reactie

