Minnen #nieuwjaarsblogchallenge 7

Ik zag echt alleen maar minnen toen ik met dit blog begon.
Het was niet een klein beetje minnetjes.
Er waren genoeg mensen die mij zeiden heus er is meer mogelijk dan je denkt.

Ik was dus negatief genoeg om alleen minnen te zien.
Het werd elke dag een uitdaging om er nog een streepje bij te kunnen zetten.
Twee keer min is ten slotte plus.
Dat lukte niet elke dag.
Daarna lukte het niet elke dag in de  week.
Maar goed de plussen die wel lukten, die vierde ik.

Onlangs kreeg ik als tip mijn zegeningen te vieren.
Vooral omdat ik, ondanks mijn reis naar meer minnen (liefhebben) soms nog de focus te veel leg op wat niet lukt.
Complimenten werden me regelmatig gemaakt, maar zelf hoorde ik die niet zo hard als de minnen die ik kreeg.

Nu met dank aan de #nieuwjaarsblogchallenge zie ik weer wat ik zo leuk vind aan bloggen.
Kijken wat mijn collega bloggers schrijven.
Hoe vullen anderen de vele schrijfopdrachten op hun blog in?
Ieder heeft zijn eigen stijl.

Ik had op 27 maart 2008 nooit kunnen verzinnen dat ik nu ruim 850 eigen blogs kan teruglezen.  Ik ging gewoon schrijven en zag wel waar het schip strandde.
Maar het schip strandde niet, het liep af en toe wel vast.
Maar wie kan sturen zeilt met elke wind, zoals Ria (van Oldtimer) me vertelde.

De reis het ging niet zonder slag of stoot.
En soms dan reken ik mezelf de minnen te veel aan.
Vind ik wat ik doe niet goed genoeg.
Dat schrijven het gaat me veel te makkelijk af.

En dan denk ik aan de woorden van mijn moeder:
“Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan”.

Elke dag tel ik mijn zegeningen, maar ik plussen van minnen.
En begin en eindig mijn dag met het schrijven van zinnen.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Minnen #nieuwjaarsblogchallenge 7

  1. tagrijn zegt:

    Vroeger was er een jurylid op tv die altijd riep: vooral doorgaan!

  2. ria zegt:

    Zolang je het niet een verplichting , ook niet tegenover jezelf , gaat vinden ben je goed bezig en blijf je het ook leuk vinden.
    Lieve groetjes, Ria

  3. Plato zegt:

    Wie van plussen minnen maakt is goed bij zinnen
    Wie mooie zinnen maakt, moet men wel beminnen
    Een schrijversweg is zwaar en lang te gaan
    Maar hij die stuurt zeilt op veilige havens aan
    Kritiek, zoals je weet, komt altijd van de wal
    Dan weet je niet hoe je je weg vervolgen zal
    Toch is er maar één weg (daar moet je op vertrouwen)
    Die je gelukkig maakt, Oh Min, dat is de JOUWE.

    Voor Reismeerplus van Plaat
    Die altijd hoopt
    Hoe ’t ook verloopt
    Dat het steeds beter met je gaat.

Geef een reactie

