Ontmoeting 24 van 26: Nieuwsgierig

Een kwaliteit die bijna niemand noemt als ik vraag welke kwaliteiten ik heb is: Nieuwsgierig.

En heus, ik ben heus nieuwsgierig.
Niet in waar je woont, werkt, wat je verdient en nee ik vraag je niet gauw het hemd van het lijf.
Ik ben een verhalenvanger die best nieuwsgierig is naar hoe ze de verhalen die haar vanaf mei 1975 verteld zijn allemaal nog gaat gebruiken.
En eigenlijk is de verhalenvanger een titel die ik dank aan een opschrijfboek dat ik vorig jaar als dank van de Nationale Vereniging de Zonnebloem kreeg, waardoor ik ineens wist dat ik eerder een verhalenvanger dan een schrijver was.
Want als je me vraagt om iets te verzinnen dan wordt het al een stuk lastiger.
Terwijl ik als kind toch echt een levendige fantasie had.

Maar goed ik ben dus best nieuwsgierig.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat vandaag me gaat brengen.
En sinds ik dit blog begon op 27 maart 2008 heb ik die kwaliteit weer aangeboord.
Want ja er was me (weer eens) verteld wat ik niet kon.
Maar hé als een ander er al zo negatief neer keek, waarom zou ik dat zelf herhalen?
Dus ik koos voor positieve nieuwsgierigheid.
En heus ook daarbij kreeg (en krijg) ik heus nog wel vaak een nee te horen.

Maar goed de dagen waarin ik een duidelijk Ja hoor zijn ook aanwezig.
Dit jaar waren dat er meer dan de 26 dagen waarop ik ontmoetingen had in de richting van mijn boek.

En vraag je je af waar ik dit jaar, behalve dan naar mijn eigen boek, nog meer nieuwsgierig naar was dan wil ik best verraden dat ik met dank aan facebook op pad ging en wel op:

30 oktober: Samen met Bianca Rutjes ging ik naar de Dag van de Coöperatie in Zeist.
Daar zag ik Annemarie van Gaal, iemand die me eerder al op een Powerdag van Josje Feller inspireerde. Zij vertelde over hoe zij een succes maakte van haar verblijf in Rusland.
En zelf leerde ik die dag dat ik me als introvert persoon soms iets te veel op het voor mij extraverte vlak bevind.

9 november: Boxmeer, Kennis voor iedereen. Hier zag ik Emile Roemer en luisterde ik naar 4 lezingen, waar ik vooral veel leerde over pijn in vogelvlucht, hart- en vaatziekte, Dementie en Alzheimer en  tenslotte over ons zieke brein van Alzheimer tot Zombie.
Voor 17,50 euro was ik een hele dag kennis aan het vergaren.  Ik vond het een heel nuttige dag en ik kreeg, niet geheel onverwacht, toch de tip (die ik al vaker hoorde dit jaar bij ontmoetingen) iets meer te bewegen. Mijn gewicht mag hetzelfde blijven, het vetpercentage mag iets lager..

En degene die echt nieuwsgierig waren naar mij, ja die vertelde ik dan wel dat ik bezig was met een Reis naar mijn eerste boek.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontmoeting 24 van 26: Nieuwsgierig

  1. Marja zegt:

    Mooi woord “verhalenvanger”.

Geef een reactie

