#nieuwjaarsblogchallenge 3

Vandaag is de opdracht om een reactie ergens op te geven.
Mijn blog is eigenlijk een (jaloerse) reactie op bloggers die ik volg(de) en die zo leuk kunnen (en konden) schrijven voor schrijfopdrachten.

Zo volg(de) ik vele leuke schrijvers en schrijfsters van bloggen.
De laatste tijd lees ik wat minder, maar toch deze challenge roept me toe jullie mee te nemen naar één taalminnende blogger in Leiden: Tagrijn.

http://tagrijn.wordpress.com/2013/11/07/over-swaffelen-en-de-groene-krokodil/

Woorden ze ontstaan, blijven soms en verdwijnen ook soms zonder dat iemand er een traan om laat.
Ik hou van woorden en soms gebruik ik ook woorden die buiten mijn familie niemand kent.
Ik hou van taal, maar niet altijd van betalen.
En ik beloof ik ga weer een poging doen om mijn leesachterstand weg te werken.

En omdat ik op mijn werk met dank aan de Gerarduskalender ook nog wat leuke taalhumor tegen kwam zal ik deze hier even noteren.

Het angstzweet staat in mijn schoenen.

De winkeliers klaagden merg en bee.

Die jongen heeft zeker iets in zijn marge.

Wij moeten het nog in kannen en kruiken gieten.

Het speelt voor mij helemaal geen belang.

En ook nog een paar niet grappige zaken

Een marathonloper die er niet bij stilstaat dat hij gefinisht is.

Tegen een dove zeggen dat hij er ongehoord uitziet.

Een soldaat die zich aangevallen voelt.

Een begrafenisondernemer die het stervensdruk heeft.

Nou en dat dus allemaal met dank aan iets wat ik bij Tagrijn las over taal.
En zo heb ik eindelijk ook weer eens gereageerd op een blog van hem.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op #nieuwjaarsblogchallenge 3

  1. tagrijn zegt:

    Hé wat leuk! Wat een eer! Ik voel me zeer gevleid. Dank je wel. Jammer dat er niet op gereageerd wordt bij je. Het is trouwens nog een hele sport om de zinnetjes van de kalender te herleiden tot hun herkomst. Welke twee uitdrukkingen worden hier verhaspeld? Doet me ook een beetje denken aan de van Ans en Arie die ik op mijn weblog schreef. Misschien moet ik die draad toch weer eens oppakken.
    Ik doe nooit aan opdrachten e.d. mee. Ik heb mijn werkend leven o.a gevuld met in opdracht schrijven en dan ook vaak nog in het keurslijf van xx woorden. Nu heb ik de vrijheid om zelf de lengte en de onderwerpen te kiezen

  2. tagrijn zegt:

    Vierde regel: de van = de verhaaltjes van

Geef een reactie

